actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2016, 18:49
Shawn.V*nBelle Shawn.V*nBelle is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: Turnhout
Posts: 20
Staatsveiligheid waarschuwt voor gevaar geradicaliseerde gevangenen

De Staatsveiligheid maakt zich zorgen over de opvolging van geradicaliseerde gevangenen. 'Een aantal gevangenen radicaliseren in de gevangenis, en blijven mogelijk gevaarlijk wanneer ze vrijkomen', zegt topman Jaak Raes aan VRT Nieuws.

Er zitten in onze cellen 150 veroordeelde terroristen. Maar het aantal gedetineerden dat een potentieel risico vormt, is groter. Hoe groot is niet duidelijk, maar het hoofd van de Staatsveiligheid vreest het moment waarop die mensen vrijkomen.

'Ik waarschuw op dit moment. Naast die strijders die terugkomen en een mogelijke dreiging zijn voor ons land, zijn er ook nog een aantal die radicaliseren in de gevangenis en mogelijks gevaarlijk zijn en blijven wanneer ze vrijkomen', zegt Jaak Raes aan het reportagemagazine Pano.

Eerder waarschuwde de Staatsveiligheid al dat er nog steeds honderden jihadstrijders in de gaten moeten worden gehouden. Het gaat dan om teruggekeerde Syriëstrijders, eenzaten en buitenlandse terreurverdachten die rondzwerven in Europa.

Bron:http://www.knack.be/nieuws/belgie/s...mal-775947.html

Eigen mening: Ongelooflijk vind ik dit. Het wordt tijd dat ze de doodstraf terug inschakelen voor deze gekken. In plaats van deze te onderhouden met alle luxe. Dat kan er bij mij echt niet in. Als deze personen een dreiging voor de maatschappij of onze samenleving vormen moeten deze eruit vind ik. Ze moeten niet zoals nu zitten wachten dat ze terug vrijkomen en dan weer gaan schaduwen en observeren. Weer allemaal verloren geld. Voor dit soort mensen is er maar 1 oplossing. Doodstraf...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.