actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th April 2018, 12:00
Jutte.d*bruyn Jutte.d*bruyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Oostmalle
Posts: 40
Ontslagen FBI-baas brengt boek uit over Trump: "Hij is net een maffiabaas"

De door president Trump ontslagen FBI-baas James Comey haalt in een nieuw boek hard uit naar de Amerikaanse president, die hij vergelijkt met een "maffiabaas die niet gebonden is aan de waarheid".

Comey’s boek dat A Higher Loyalty: Truth, Lies, And Leadership zal heten, vrij vertaald als Een Hogere Trouw: Waarheid, Leugens en Leiderschap, verschijnt dinsdag in de Verenigde Staten, 11 maanden nadat Comey door Trump aan de deur werd gezet.

In het boek schildert Comey Trump af als "onethisch" en "niet gebonden aan de waarheid". Trumps presidentschap beschrijft hij als "een bosbrand". Trump herinnert hem in alles aan de maffiabazen waar hij eerder in zijn carrière jacht op maakte. "Hoe dieper ik in de wereld van Trump getrokken werd, hoe meer flashbacks ik had naar mijn dagen als aanklager tegen de maffia: de baas die de complete controle heeft. De eden van loyaliteit. Het wij-tegen-zij-wereldbeeld. Het liegen over alles, over grote en kleine dingen om een of andere loyauteitscode die de organisatie boven alle moraal en waarheid verheft", schrijft hij. "Zoiets had ik nog nooit gezien in de Oval Office."

In de epiloog maakt Comey de balans op van Trumps presidentschap en de gevolgen van zijn beleid voor de Verenigde Staten. "Ons land betaalt een hoge prijs voor de verkiezingen van 2016", schrijft hij. "Deze president is onethisch, en niet gebonden aan de waarheid en aan institutionele waarden. Zijn leiderschap is gebaseerd op transacties, gedreven door zijn ego en gaat over persoonlijke loyaliteit."

Beïnvloeden onderzoek
President Trump zou begin vorig jaar via FBI-directeur James Comey hebben geprobeerd om het onderzoek naar zijn voormalige nationale veiligheidsadviseur Michael Flynn te beïnvloeden of zelfs te beëindigen. Toen Comey daar niet ontvankelijk voor bleek, werd hij ontslagen. Het ontslag zorgde voor de aanstelling van speciaal onderzoeker Robert Mueller die onderzoek doet naar een mogelijke inmenging van Rusland bij de presidentsverkiezing van 2016 en mogelijke banden van Trumps campagneteam met de Russen. Trump heeft de collusie herhaaldelijk ontkend en refereert aan het onderzoek als een ‘heksenjacht’.

De memoires van Comey gaan verder over zijn twintig jaar als procureur in New York, zijn termijn als viceminister van Justitie tijdens het presidentschap van George W. Bush, en zijn jaren als FBI-baas van 2013 tot 2017.

Bron: De morgen, https://www.demorgen.be/buitenland/...abaas-b82f5810/
Eigen mening:
Ik vind dat James Comey onnodig is ontslagen. Trump heeft al meer mensen ontslagen wanneer ze niet naar hem luisteren. Ik vind Donald Trump zelf geen goede president omdat die arrogant overkomt naar de buitenwereld. Hij heeft ook een groot ego over zichzelf. Hij vindt dat Amerika bedankt moet worden voor bepaalde zaken. Wat ik goed vind is dat James Comey een boek durft te schrijven over zijn ervaringen met Donald Trump. Ik snap zelf niet goed hoe Donald Trump president is geworden. Hij zoekt alleen maar ruzie met andere landen. Hij denkt alleen in zijn voordeel en niet in het voordeel van zijn land. Als hij personeel blijft ontslagen dan gaan er niet veel werknemers meer overblijven en dan denk ik dat hij ook de steun van burgers gaat verliezen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.