actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th October 2016, 21:51
Laurence.D"eckers Laurence.D"eckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hulshout
Posts: 138
Rutten: “Wie investeert in starters, mag daar rendement op krijgen”

Voor Open Vld-voorzitter Gwendolyn Rutten is de taak van de regering klaar en duidelijk: de sociaal-economische hervormingen die op de onderhandelingstafel van de regering liggen, moeten vooral het slapende spaargeld wakker schudden. “We moeten investeringen in starters en KMO’s net stimuleren. Mensen mogen dan gerust een rendement krijgen”, zo zei Rutten vanavond in Terzake.

Net als haar partijgenoot en federaal vicepremier Alexander De Croo legt Rutten dus een activering van het spaargeld op de tafel. “Er staat in dit land meer dan 260 miljard euro aan spaargeld op slapende rekeningen. Mensen hebben daar hard voor gewerkt. We zijn het er allemaal over eens dat het goed zou zijn als dat geld in de economie geïnvesteerd zou worden. Wat mij betreft mogen mensen daar dan ook iets aan overhouden. Twee weken geleden waren we het erover eens dat we een rendement van 4 procent niet aan de Chinezen wilden laten, maar aan de Vlamingen. En nu dit, dat is de wereld op zijn kop.”

Rutten sprak niet van een crisis binnen de federale meerderheid en noemde het een goede zaak dat er opnieuw met elkaar gesproken wordt. “Elk voorstel zullen wij bekijken, maar het moet wel zinvol zijn. Het echte debat gaat erom hoe we onze economie laten draaien, het andere debat gaat over steeds meer belastingen.”

De Open Vld-voorzitter verwees daarmee naar coalitiegenoot CD&V, die pleit voor een belasting op de meerwaarde op aandelen. “Maar het probleem is dat je hardwerkende Vlamingen en gepensioneerden gaat belasten op spaargeld waarvoor ze al betaald hebben”, aldus Rutten. Ook de vrijstelling, die de kleine belegger in het CD&V-plan moet vrijwaren, vindt Rutten maar niets. “Een vrijstelling van 50.000 euro op 10 jaar is 5.000 euro per jaar. Dan moet je echt wel gaan opletten met bijvoorbeeld pensioenfondsen. Ik heb vandaag experten horen zeggen dat bij de intentie om de rijken te belasten, de rekening altijd bij de hardwerkende Vlaming terechtkomt.”

Bron: http://www.demorgen.be/politiek/rut...ijgen-b6982197/
Eigen mening: Ik volg Gwendolyn Rutten in haar voorstel. Er staat inderdaad veel geld stil op spaarrekeningen en ik kan begrijpen dat dit geld onze economie kan helpen om er weer bovenop te komen, maar ik denk dat mensen tegenwoordig bang zijn voor wat er dan met hun geld gaat gebeuren. Ik vind het zeker wel een goed idee om starters en KMO's te helpen. Deze mensen kunnen het geld gebruiken en jouw spaargeld wordt nuttig gebruikt. Zolang we weten waar ons geld naartoe gaat, wat er mee gebeurt en hoeveel we ervoor terugkrijgen, denk ik wel dat Rutten haar voorstel kan werken.
Meer belastingen of belastingen voor de rijkere mensen vind ik geen goed idee. Er zijn genoeg rijke mensen die enorm hard voor hun geld gewerkt hebben, waarom moeten die hardwerkende mensen dan weer meer belastingen betalen? Dan denk ik dat Rutten haar voorstel meer voordelen heeft.

Laatst aangepast door Laurence.D"eckers : 11th October 2016 om 22:05.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.