actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2015, 18:29
hannes.v*nderlinden hannes.v*nderlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 21
Plopsaland wil vluchtelingen aanwerven

Datum: 08/12/15

Als het van Plopsaland De Panne afhangt, werken er volgend seizoen vluchtelingen in het pretpark. Dat zegt de CEO van de pretparkengroep, Plopsa Steve van den Kerkhof. Het attractiepark vindt door de groei steeds moeilijker geschikt personeel.
"Genoeg personeel vinden wordt de komende jaren een grotere uitdaging dan bezoekers lokken", aldus de gedelegeerd bestuurder. Plopsa overweegt daarom om vluchtelingen in te schakelen. In de nabijgelegen gemeentes Koksijde en Lombardsijde zitten honderden vluchtelingen in asielcentra en -kampen.

"We willen tegemoetkomen aan onze maatschappelijke verantwoordelijkheid. Er zitten zeker heel wat goede werkkrachten tussen die we willen inschakelen, zelfs met een spoed- en taalcursus als het moet. Enkel op die manier kunnen ze geďntegreerd geraken." Van den Kerkhof vindt het jammer dat het op dit moment zo moeilijk is om vluchtelingen aan het werk te krijgen door een gebrekkig wettelijk kader. "Maar we zijn toch aan het kijken wat er mogelijk is."

De regio kampt met een arbeidskrapte. Op dit moment zijn er bijvoorbeeld vijftien vacatures voor onder meer middenkaderpersoneel. Plopsa werkt met drie interimkantoren om werkkrachten te rekruteren en probeert zelfs jobstudenten aan te trekken met een eigen camping. "We zoeken ook over de grens. Fransen moeten bij voorkeur wel een beetje Nederlands kunnen spreken", aldus van den Kerkhof.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/942/Econom...aanwerven.dhtml

Eigen mening: Ik vind het mooi dat een pretpark als plopslaland ook hun maatschappelijke verantwoordelijkheid opneemt omtrent het onderwerp vluchtelingen. Ze gaan hiermee een voorbeeld stellen naar andere instanties. België zou (wanneer meer instanties zoiets doen) hierbij op financieel gebied een grote last verliezen. De vluchtelingen zullen zich zo ook beter kunnen onderhouden en niet afhankelijk zijn van het geld van ons land. Ik denk dat we er zo allemaal een beetje beter uitkomen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th December 2015, 22:33
g*tte.jansen g*tte.jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hoogstraten
Posts: 128
Ik vind ook dat dit een mooi initiatief is van Plopsaland. Natuurlijk is het belangrijk dat ze eerst nagaan of deze vluchtelingen hier wel langere tijd zullen verblijven. Als dit zo is, is het een goed idee om hen een job aan te bieden. Op die manier kan Plopsaland zijn tekort aan werknemers oplossen en kunnen de vluchtelingen geld verdienen. Naar mijn mening is dit belangrijk binnen hun integratieproces. Bovendien krijgen ze zo een eerlijke kans om mee deel uit te maken van de maatschappij.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 8th December 2015, 23:19
R*my.DeDoncker R*my.DeDoncker is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Tessenderlo
Posts: 83
Ik vind dit ook een goed idee, maar toch stel ik mij hier ook enkele vragen bij. Vluchtelingen aanstellen in een kinderpretpark, dan vraag ik mij af: wordt hen ook de taal geleerd? Stel er is een kindje verdwaald en dat gaat aan een vluchteling vragen om mee te zoeken naar zijn ouders. Hij/zij kent te taal niet, hoe gaat men daar met omgaan? Indien Plopsa een taalcursus zou geven aan deze mensen lijkt mij dit een zeer goed plan. Mooi initiatief!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.