actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st February 2012, 20:10
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 146
Tweelingzus die reclame maakte voor PIP-implantaten, gaat nu door hel

Bij een tweeling die vijf jaar geleden reclame maakte voor de kliniek waar ze beiden hun borsten lieten vergroten, heeft er eentje te horen gekregen dat ze zwaar ziek is door de beruchte PIP-implantaten.
De nu 32-jarige Rachel en Anna Jacomb lieten zich bij het 'Transform Plactic Surgery' in Leeds een 34D aanmeten. De kliniek was blijkbaar zo tevreden over die operatie dat ze de twee lieten opdraven voor een reclamecampagne in kranten en magazines. In 2010 barstten de implantaten van Rachel echter en lekten er industriële siliconen in haar lymfeklieren, met heel wat pijn en verdriet tot gevolg. Toen Rachel de kliniek contacteerde, werd ze verplicht 1.000 Engelse pond (1.200 euro) op te hoesten om de implantaten te verwijderen.

Geamputeerd
Rachel, een moeder van vier, vertelt over haar helse strijd. "Ik begon veel gewicht te verliezen, moest geregeld braken en voelde me moe. Mijn borsten voelden hard en opgezwollen aan. Ik heb 'Transform' aan heel wat inkomsten geholpen. Toen ik hun hulp nodig had, lieten ze me in de steek." Sales manager Rachel, die nu heel wat moeite heeft om haar dochtertje Bella borstvoeding te geven, heeft het ook financieel moeilijk. "Nu het PIP-verhaal aan het licht is gekomen, hoop ik nog compensatie te krijgen. Want er moet dringend opnieuw wat met mijn borsten gebeuren. Nu lijkt het wel alsof ze geamputeerd zijn. Ik heb er geen idee van wanneer ik er terug normaal zal uitzien."

Meerdere bevallingen
Tweelingzus Anna, die het geluk had dat er bij haar niet met de PIP-implantaten gewerkt werden, heeft medelijden met Rachel. "Verschrikkelijk als ik haar nu zie. In die tijd deden we het gewoon om onszelf opnieuw goed te voelen, nadat onze borsten serieus gekrompen waren door meerdere bevallingen." Transform laat nu weten de PIP-implanten gratis te verwijderen voor vrouwen die ze vanaf 2001 laten steken hebben. (odbs)

Datum: 30/01/2012
Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Ge...-door-hel.dhtml

Eigen mening:
Toen ik de titel las dacht ik aan iets helemaal anders. Ik dacht dat de mensen die dezelfde implantaten hadden gebruikt kwaad waren op deze twee vrouwen. Even verder las ik dat één van de twee het PIP-implantaat had en deze wilde laten verwijderen omdat ze schrik had voor de nevenwerkingen. Om deze operatie te financieren moet ze meer dan 1000 euro neertellen. Ik vind dat schandalig! Ze heeft reclame gemaakt voor Transform en deze heeft enkele duizenden euro’s verdiend dankzij de vrouw. Het bedrijf kan dan toch de operatie uitvoeren zonder dat daar verdere kosten aan verbonden zijn.
Gelukkig dat het bedrijf nu de implantaten gratis gaat verwijderen bij de vrouwen die vanaf 2001 een operatie hebben ondergaan. Wat gaat men met de vrouwen doen die voor 2001 een implantaat hebben laten zetten? Het is te hopen dat zij deze tegen een redelijke prijs kunnen laten verwijderen.
In het artikel (http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Ge...rwijderen.dhtml) staat dat Onkelix de mensen aanbeveelt om de PIP-implantaten te laten verwijderen. In het artikel wordt ook vermeld dat de implantaten snel kunnen scheuren waardoor er ontstekingen kunnen ontstaan. Dit is nogmaals het zoveelste bewijs dat bedrijven in de meeste gevallen gaan voor een grote winstmarge en het dan niet zo nauw nemen met de gezondheid van de kopers.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.