actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2013, 14:52
i*is.huybrechts i*is.huybrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: WECHELDERZANDE
Posts: 26
Steeds meer ijsberen gedood in Canada

Steeds meer ijsberen gedood in Canada

Vorig jaar zijn in Canada aanzienlijk meer ijsberen gedood dan in de jaren ervoor. In 2012 werden in totaal 740 ijsberen doodgeschoten. Dat blijkt uit een rapport van de Canadese milieu-instanties, dat het Duitse persagentschap dpa kon inkijken. In de vijf jaar ervoor ging het gemiddeld om 663 dieren, dat zijn er bijna 80 minder dan in 2012. In totaal zouden er volgens de milieu-instantie in Canada nog ongeveer 16.000 ijsberen leven.

Dierenrechtenorganisaties hekelen de stijging. Daardoor zijn bij een groot deel van de 13 ijsberenpopulaties in Canada de jachtquota duidelijk overschreden, deelde dierenrechtenorganisatie Pro Wildlife mee. "De jachtquota moeten er eigenlijk voor zorgen dat de jacht in Canada duurzaam is en dat het voortbestaan van de ijsberen niet in het gedrang komt. De nieuwe cijfers weerleggen dat", zei woordvoerster Daniela Freyer. Canada is het enige land ter wereld dat ijsberenjacht op een dergelijk grote schaal toelaat voor de handel in huid en jachttrofeeën.

Ook het natuurfonds WWF eist een betere bescherming van de ijsberen, wiens natuurlijke leefomgeving door de klimaatverandering bedreigd wordt. In de Russische hoofdstad Moskou komen vanaf woensdag regeringsvertegenwoordigers van over de hele wereld samen om tijdens een conferentie betere beschermingsmaatregelen voor ijsberen te bespreken.

Bron:
http://www.demorgen.be/dm/nl/5381/D...in-Canada.dhtml

04/12/13

Persoonlijke reactie:

Waarom doen de mensen dit toch. Het leven van een mens afpakken ik strafbaar maar dat van een dier maakt precies niet zoveel uit. Biologisch gezien zijn wij ook allemaal dieren dus om te zeggen dat het 'maar' een dier is vind ik vrij hypocriet. Net zoals wij hebben ze ook gevoelens en ervaren ook zeker en vast pijn. En we kunnen de omstandigheden waarin ze gedood worden alles behalve aangenaam noemen. Deze dieren zijn er niet zomaar, ze vervullen een rol in ons bestaan. Ik kan er inkomen dat we de natuur in evenwicht moeten houden maar uit balans of uitroeien vind ik alles behalve oke.

Zoals in dit artikel :http://www.gva.be/nieuws/wetenschap...beschermen.aspx, verteld wordt is er zeker en vast geen overpopulatie aan ijsberen.

Ik vind dit zeker en vast maatschappelijk relevant omdat deze dieren een deel van de wereld voor ons onderhouden. En hier vragen ze dan niets voor in ruil dus waarom zoude wij het zomaar toelaten dat ze het leven van deze onschuldige dieren afnemen. We moeten samen opkomen voor deze dieren
want zij kunnen niet om hulp vragen maar wij kunnen dat wel!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.