actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th October 2015, 19:05
Clara.W*llems Clara.W*llems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Herselt
Posts: 26
Ben Carson: Abortus moet opnieuw illegaal worden, ook voor slachtoffers van verkracht

Ben Carson: Abortus moet opnieuw illegaal worden, ook voor slachtoffers van verkrachting en incest

25 oktober 2015

Republikeins presidentskandidaat Ben Carson wil abortus volledig buiten de wet stellen in de Verenigde Staten. ‘Ik vind niet dat we zomaar een baby moeten vermoorden die er gekomen is door verkrachting of incest’.

In een interview op de Amerikaanse televisiezender NBC maakte Carson zijn standpunt over abortus duidelijk. Hij vergeleek de daad met slavernij en is ook geen voorstander van uitzonderingen voor slachtoffers van verkrachting en incest.

‘Tijdens de periode van slavernij - en ik weet dat het een van die woorden die men niet mag gebruiken, maar ik doe het toch - waren slaveneigenaars er van overtuigd dat ze met hun slaven alles mochten doen wat ze maar wilden. Wat als de tegenstanders toen zouden gezegd hebben dat ze niet in slavernij geloofden, maar slavenbezitters maar gewoon lieten begaan? Waar zou dat ons gebracht hebben?’

‘Ik zou graag de beslissing van Roe versus Wade ongedaan willen maken’, voegde de Republikein er nog aan toe. Roe versus Wade was een uitspraak van het Amerikaanse Hooggerechtshof in 1973 die de wetten die abortus verboden ongrondwettelijk maakte. ‘Ik ben er ook geen voorstander van om een baby te vermoorden die er gekomen is door verkrachting of incest.

‘Ik ben een redelijk mens’

‘Maar begrijp me niet verkeerd: ik ben een redelijk mens. Als mensen met een redelijke verklaring komen waarom ze graag een baby willen vermoorden, zal ik luisteren. Het enige wat je hoeft te doen, is zoeken naar een van de vele verhalen van mensen die het resultaat zijn van verkrachting of incest en een succesvol leven leiden’, besluit Carson.

De 64-jarige Carson is niet aan zijn eerste controversiële uitspraak. Na een recente schietpartij in de Verenigde Staten en bijhorende discussie over de regulering van wapens, zei Carson dat de Holocaust ingedijkt had kunnen worden als Duitse Joden in 1938 beter bewapend zouden geweest zijn. ‘Hitler zou zijn doelen veel moeilijker bereikt’.

De straffe uitspraken leggen de gepensioneerde neurochirurg geen windeieren: in de jongste peiling van de Amerikaanse zender CBS loopt Carson in op de populaire (en zo mogelijk nog controversiëlere) Donald Trump. Waar Trump op dit moment 27 procent van de Republikeinse stemmen zou binnenhalen, klokt Carson bij CBS af op 21 procent. Geen enkele andere Republikeinse kandidaat haalt meer dan tien procent.

Bron: DS (http://www.standaard.be/cnt/dmf20151025_01937477)
Mening: Carson wilt ervoor zorgen dat abortus opnieuw illegaal worden, ook voor slachtoffers van verkrachting en incest. Ik ben hier heel sterk tegen. De vrouwen die zwanger zijn geraakt door verkrachten willen hier niet steeds aan herinnert worden. Daardoor kiezen ze voor abortus en dat vind ik heel normaal dat ze dit doen in zo een situatie. De zwangere vrouw moet zelf kunnen kiezen of ze haar kind wilt houden of niet. Ik ben zelf ook tegen abortus, maar ik vind het wel normaal dat een vrouw zou kiezen voor abortus wanneer ze verkracht is geweest. Als de vrouw voor een kind kan zorgen, zie ik geen reden om abortus te plegen alleen maar als ze zwanger zou geraakt zijn daar verkrachting dan is dit een goede reden om abortus te plegen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.