actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st October 2015, 13:43
Jill.V*rstrepen Jill.V*rstrepen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 109
Indonesië wil chemische castratie inzetten in strijd tegen kindermisbruik

De Indonesische regering wil pedofielen een bijkomende straf opleggen in de vorm van een chemische castratie.

President Joko Widodo steunt het wetsontwerp en zal binnenkort een overeenkomstige verordening uitvaardigen, citeerde de website van de regering de minister voor Sociale Aangelegenheden.

Kinderrechtenactivisten zijn blij. “Indonesië bevindt zich in een noodsituatie als het op kindermisbruik aankomt”, aldus de voorzitter van de Nationale Commissie voor de Bescherming van Kinderen.

Het officieel aantal gevallen van seksueel geweld tegen kinderen is in Indonesië gestegen van zowat 2.200 in 2011 naar meer dan 5.000 in 2014.

Volgens het Openbaar Ministerie wordt overwogen om de geslachtsdrift van schuldig bevonden daders af te remmen via de injectie van hormonen.

Vijftien jaar cel

Kindermisbruikers riskeren momenteel een celstraf tot vijftien jaar en een maximale boete van 300 miljoen roepie, omgerekend zowat 20.000 euro. De chemische castratie met hormonale geneesmiddelen zou dus een bijkomende bestraffing zijn.

Bron: De Standaard, http://www.standaard.be/cnt/dmf20151021_01930885

Datum: 21/10/2015

Eigen mening: Ik vind kindermisbruik toch wel één van de ergste dingen die je als mens kan doen. Het gaat hier over jonge kinderen die vaak het besef nog niet hebben van wat er allemaal gebeurt, maar zij zijn achteraf wel getekend voor heel hun leven. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat de daders zo hard mogelijk gestraft worden. Een gevangenisstraf en een geldboete is vaak niet genoeg om deze mensen te doen beseffen dat ze fout zijn geweest. Heel vaak hervallen ze in hun oude gewoontes als ze vrijkomen. Langs de ene kant ben ik het dus wel eens met de regering die de daders extra willen straffen met een chemische castratie. Op deze manier kunnen ze misschien hun seksuele drang onder controle houden. Langs de andere kant ben ik het ook niet eens met de Indonesische regering. Ik weet niet of dit wel de oplossing is tegen dit probleem en of dit echt zal helpen. Vaak zijn deze pedofielen ook mentaal niet in orde en plegen ze daarom deze misdaden.
Ik vind wel dat ze zeker nog een oplossing moeten vinden tegen dit probleem, want zoals ze in het artikel zeggen, bevindt Indonesië zich in een noodsituatie op het vlak van kindermisbruik. In drie jaar tijd is het aantal gevallen van seksueel geweld tegen kinderen gestegen van 2.200 naar meer dan 5.000. Dit is heel veel en ook heel erg om te lezen, want je wenst dit niemand toe.

Laatst aangepast door Jill.V*rstrepen : 21st October 2015 om 14:04.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.