actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th October 2015, 09:17
g*tte.jansen g*tte.jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hoogstraten
Posts: 128
IS bevestigt dood van nummer twee

Fadhil Ahmad al-Hayali, de nummer twee van terreurorganisatie IS en beter bekend als Hajji Mutazz, is in augustus om het leven gekomen bij een Amerikaanse aanval. Dat had het Witte Huis deze zomer al bekendgemaakt, maar wordt nu ook bevestigd door IS zelf.





In de opname is te horen hoe de IS-woordvoerder verwijst naar de Amerikaanse aankondiging. 'Ik ga niet huilen om iemand van wie de enige wens was te sterven voor God', klinkt het. 'Hij heeft mannen opgeleid en laat helden achter die, met de hulp van God, kwaad gaan aanrichten in Amerika.'

‘Amerika is blij om het overlijden van Hajji Mutazz al-Qurashi en beschouwt dit als een grote overwinning. Maar het land van ‘idioot Obama’ zal zijn portie tragedie nog wel krijgen’, verklaarde Abu Mohammad al-Adnani, woordvoerder van IS in een 40 minuten durende audiotape. Al-Adnani voegde eraan toe dat Obama een mislukkeling is die geen oplossingen biedt.

Drone

Hajji Mutazz werd al op 18 augustus doodverklaard door de Amerikanen zelf. Volgens het Witte Huis werd de nummer twee van de terreurorganisatie omgebracht tijdens een Amerikaanse drone-aanval.

‘Mutazz verplaatste zich met een voertuig vlakbij Mosul (Irak) samen met IS-lid Abdu Abdullah, die zich vooral focust op het verspreiden van terreurbeelden in de media’, klonk het in een persmededeling van woordvoerder Ned Price. ‘De dood van Mutazz zal een grote invloed hebben op de werking van IS en op hun efficiëntie. Hij had overal wel een vinger in de pap binnen de organisatie: de financiën, geheime operaties, media en logistiek’, maakten de Amerikanen zich toen sterk.

Het was overigens niet de eerste keer dat Mutazz dood werd verklaard: ook eind 2014 werd zijn overlijden gemeld, maar dat werd later als ‘foutieve informatie’ rechtgezet.

Bron: De Standaard

Mening:
Het zou eigenlijk niet mogen, maar ik vind de bekendmaking van de dood van Quarashi, goed nieuws. Als het waar is wat Abu Mohamed Al-Adnani zegt in zijn audioboodschap, kan ik niet meer zeggen dan: 'Het is ook een grootse overwinning.'
IS is een gruwelijke terreurgroep. Het is niet meer dan normaal dat mensen dan blij zijn dat één van hun leiders dood is.
Jammer genoeg doet dit niets aan de aanslagen die door de IS gepland worden. Zo riep de IS-woordvoerder de moslims van overal op om de ''jihad te laceren op de Russen en de Amerikanen.'' Ik vraag me af wanneer er een einde komt aan deze gruwelijke aanslagen waarbij veel onschuldige mensen omkomen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.