actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2015, 21:25
Judith.S*hrauwen Judith.S*hrauwen is offline
judith.s*hrauwen
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Merksplas
Posts: 21
Onderzoek brengt ons stapje dichter bij genezing van Alzheimer

Een onderzoeksteam van VIB/KU Leuven heeft een belangrijke ontdekking gedaan in de zoektocht naar een behandeling voor Alzheimer. Zij ontdekten een bepaald eiwit in de hersenen van alzheimerpatiënten, dat in verband kan worden gebracht met de ziekte. Deze baanbrekende vaststelling brengt ons een stapje verder in de richting van een medicijn voor de tot dusver ongeneeslijke hersenziekte.
De ziekte van Alzheimer is de meest voorkomende vorm van dementie, waarbij de hersenen worden aangetast. Bepaalde netwerken in het brein raken beschadigd, die belangrijk zijn voor het geheugen en mentale vaardigheden zoals communiceren of nadenken. De ziekte is ongeneeslijk, al zijn er wel geneesmiddelen die de achteruitgang van patiënten kunnen afremmen. Die medicatie bestrijdt echter enkel symptomen en geneest de kwaal niet. Deze nieuwe ontdekking van onderzoekers van het Vlaams Instituut voor Biotechnologie (VIB) en de KU Leuven zet een hoopgevende stap in de richting van de ontwikkeling van een medicijn tegen de hersenziekte.

Bron: www.hln.be

eigen mening: Dit zou een echte doorbraak zijn. Hier zouden zoveel mensen mee geholpen zijn. Dit vind ik geweldig nieuws. Wanneer dit medicament klaar is om gebruikt te worden gaan de mensen met de ziekte van Alzheimer een veel gelukkiger leven tegemoet!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th October 2015, 17:07
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Medicijn tegen Alzheimer in de maak?

Net zoals Judith vind ik het goed nieuws dat onderzoekers op weg zijn om een medicijn te vinden dat Alzheimer kan genezen. Toch denk ik dat we niet te vroeg victorie mogen kraaien. Het klinkt allemaal heel mooi, maar er moeten nog veel onderzoeken gebeuren vooraleer wetenschappers zeker zijn dat dit eiwit in een medicijn te verwerken valt en dat het medicijn effectief deze aandoening zal bestrijden. Hiervoor is een financieel budget en tijd nodig. Het zou schitterend zijn als er ooit een medicijn op de markt zou komen ter genezing van Alzheimer. Toch denk ik dat het nog een hele tijd kan duren vooraleer het op de markt komt, aangezien er eerst verschillende proeven moeten gedaan worden als blijkt dat het medicijn effectief deze aandoening zou kunnen bestrijden. Als er een doorbraak komt, ben ik er zeker van dat we hier nog veel meer over zullen horen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.