actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2017, 18:54
Jesse.L*ureyssens Jesse.L*ureyssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Zoersel
Posts: 20
'Aanslag op Theresa May verijdeld'

De Britse premier Theresa May was het doelwit van een moordaanslag die kon worden verijdeld. Dat berichten Britse media. Het hoofd van de binnenlandse inlichtingendienst MI5, Andrew Parker, heeft de leden van de regering daar donderdag over gebrieft. Het nieuws werd nog niet officieel bevestigd.

Een moslimextremist wilde met een zelfgemaakt explosief de poorten van Mays ambtswoning - 10, Downing Street - in Londen opblazen en in de chaos die daarop zou volgen de premier vermoorden. Twee mannen werden in de zaak aangehouden en moeten voor de rechter verschijnen wegens terrorisme: de 20-jarige Naa’imur Zakariyah Rahman en de 21-jarige Mohammed Aqib Imran. Ze werden op 28 november tijdens antiterrorismeraids in Londen en Birmingham opgepakt.

In het voorbije jaar werd Groot-Brittannië getroffen door vijf terroristische aanslagen, in Londen en in Manchester. Daarbij vielen in totaal 36 doden. Na de briefing van de regering gaf Andrew Parker te kennen dat in dezelfde periode negen aanslagen zijn verijdeld. De MI5 voert momenteel ongeveer 500 onderzoeken naar om en bij de 3.000 extremisten.

Bron: De Standaard - 6/12/2017 - http://www.standaard.be/cnt/dmf20171206_03227736

Eigen mening: Ik vind dit erg goed nieuws. Het maakt niet uit of je een voorstander of tegenstander bent van May, het is goed dat de aanslag is kunnen vermeden worden. Ik ben ook erg blij met dit nieuws omdat het toch wel aantoont dat we iets kunnen doen tegen terrorisme. Ik hoor veel mensen regeringen en de veiligheidsdiensten bekritiseren na een aanslag maar als je hoort dat er meer aanslagen worden vermeden dan dat er echt gebeuren, dan ben ik toch trots. Dit nieuws laat ook zien dat de strijd tegen terrorisme nog lang niet gedaan is ook al is IS bijna verslagen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.