actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2017, 10:00
Jesse.L*ureyssens Jesse.L*ureyssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Zoersel
Posts: 20
NMBS investeerde 30 miljoen in ticketsysteem dat niet werkt

1 CEO van de NMBS Sophie Dutordoir © Belga
De spoorwegen zetten de ontwikkeling stop van een ticketsysteem waarin sinds 2012 al 30 miljoen euro is gestoken. Dat weten De Tijd en L'Echo vandaag. In een reactie wil het bedrijf dat bedrag niet bevestigen.

Er is beslist de ontwikkeling van het informaticasysteem NDS (New Distribution System) voor de ticketverkoop stop te zetten. Vanuit het filiaal Ypto wordt daar al sinds 2012 aan gewerkt. Er is al 30 miljoen euro ingestoken, maar het systeem werkt niet naar behoren.

"We hebben nu drie kanalen voor de ticketverkoop: online, via de automaten en aan de loketten. Die drie kanalen draaien op drie verschillende informaticaplatformen. We hadden beslist daar een eengemaakt informaticasysteem van te maken, om het gebruik te vergemakkelijken. Maar na een studie hebben we nu gekozen voor een ander systeem dan datgene waaraan we werkten", aldus NMBS-CEO Sophie Dutordoir. Het geciteerde bedrag van 30 miljoen euro bevestigt ze niet.

Bron https://www.demorgen.be/binnenland/...erkt-b23dac7c3/

Mening:
Ik vind het echt een schande want het bedrag waarover we spreken is 30 miljoen euro. Met dit geld konden ze echte problemen oplossen of het rechtstreeks aan hun personeel geven. Het is ook niet de eerste keer dat zo iets voorkomt bij de NMBS. Ik vind het raar dat ze er al 5 jaar mee bezig waren en dat het niet eerder hebben opgemerkt. Ik vind ook dat er een verontschuldiging moet komen van de bazen van de NMBS tegenover het personeel. Ik verwacht wel dat er nog mensen gaan ontslagen worden die aan het idee werkten of het idee betaalde.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.