actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2015, 11:01
Wout.V*nDyck Wout.V*nDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 69
Leerkracht start schooldag met complimentjes

"Liefde is de hoofdwaarde in het cv van deze leerkracht." Nieuwswebsite Huffington Post kon geen betere beschrijving geven van Chris Ulmer die zijn lessen voor kinderen met een leerstoornis steevast begint met een vleiende en positieve begroeting. Ulmer, die lesgeeft aan de Keystone Academy in Jacksonville, Florida, plaatste een kort filmpje op Facebook om die "evidentie", zoals hij het zelf omschrijft, even in de schijnwerpers te plaatsen. Het filmpje werd daarna massaal bekeken en gedeeld.

Op Facebook en nieuwswebsites The Mighty en ABC News gaf Ulmer meer uitleg: "In plaats van me te concentreren op hetgeen ze niet kunnen, focus ik me op hun talenten. In plaats van te praten over vrede, liefde en harmonie, laat ik zien wat vrede, liefde en harmonie zijn. Hoe een kind de wereld ziet, dat wordt al vroeg in zijn leven bepaald. Als ze een boze en uitgebluste leerkracht zouden hebben, dan zouden ze de wereld ook zo zien. Maar ik wil hen andere waarden bijbrengen."

"Door hen positief te prikkelen worden ze er niet langer herinnerd aan wat ze niet kunnen doen, maar aan wat ze wél kunnen doen. Iedereen heeft zijn rare kronkels en dat is eigenlijk maar goed ook."

"De kinderen zijn veel socialer geworden en hun communicatieve vaardigheden zijn danig toegenomen, zowel verbaal als non-verbaal. Zo kunnen ze bijvoorbeeld mij ook recht in de ogen kijken en hun mening aan mij geven. Of ze helpen elkaar spontaan als er moet samengewerkt worden."

"Haat is gedrag dat je aangeleerd wordt, liefde komt vanzelf."

"Ik heb lang nagedacht of ik deze video wel zou publiceren, omdat het iets is wat voor ons vanzelfsprekend is." Het filmpje werd intussen bijna 2 miljoen keer bekeken en meer dan 30.000 keer gedeeld:

Bron: De Redactie (20/11/2015) http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ookdatnog/1.2501241

Mening: Ik vind dit een mooi initiatief van deze leerkracht uit Amerika omdat hij de leerlingen op een positieve manier benaderd. Als je begint met positieve dingen aan te halen dan zullen de kinderen veel opener staan tegenover andere leerlingen en de communicatieve vaardigheden zullen verbeteren. Veel leerkrachten kunnen hier een voorbeeld aan nemen omdat ze meestal gericht zijn om de vakkennis door te geven , maar ze staan er niet bij stil dat leerlingen meer leren door positief benaderd te worden. Wat ik hieruit afleid is dat we in de toekomst meer complimenten aan leerlingen moeten geven als ze iets goed gedaan hebben. Dit sluit niet uit dat je dit altijd moet toepassen. Als een leerling iets fout heeft gedaan dan is het moeilijk om iets positief te zeggen maar dat bedoelen ze niet. Ik kan hieruit concluderen dat we moeten open staan voor verbetering en dat we af en toe eens een complimentje meer mogen geven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.