actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th December 2012, 21:11
Caroline_Van_Tendeloo Caroline_Van_Tendeloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 118
Asielaanvragen gedaald met 15 procent

Asielaanvragen gedaald met 15 procent
vrijdag 28 december 2012, 16u17

In 2012 werden in België zo'n 21.500 asielaanvragen ingediend. Dat is 15,5 procent minder dan vorig jaar toen er 25.479 aanvragen waren, meldt het kabinet van staatssecretaris voor Asiel en Migratie, Maggie De Block.

Volgens De Block is de daling onder meer te danken aan een verbeterde samenwerking tussen de verschillende instanties die zich met deze materie bezig houden. De asielcrisis van de voorbije jaren is dan ook onder controle en de situatie is gestabiliseerd, aldus de staatssecretaris.

‘Ik heb de asielinstanties onderling en de asielinstanties en Fedasil rond de tafel gezet om samen te werken aan een humaan, correct en coherent beleid. Dankzij deze verbeterde coherentie en synergieën is de asielcrisis van de vorige jaren onder controle en is de situatie gestabiliseerd', klinkt het in een mededeling.

Het is nu zaak dat beleid voort te zetten, aldus De Block: ‘We moeten een coherent en geïntegreerd beleid voeren dat aan de asiel- en opvanginstellingen de nodige flexibiliteit en de juiste instrumenten geeft om aan een onverwacht hoge toestroom van asielzoekers het hoofd te kunnen bieden.'

De concrete maatregelen rond asielvragen die in 2012 genomen zijn zijn onder meer snellere procedures, een sneller antwoord op aanvragen om medische redenen, ontradingscampagnes in Kameroen, Kososvo Albanië en Servië. Ook de strijd tegen ongegronde meervoudige aanvragen werd opgevoerd.

Bron:
http://www.standaard.be/artikel/det...121228_00416425

Mijn mening:
Ik vind het op zich zeker geen slechte zaak dat de asielaanvragen gedaald zijn met 15 procent. Dit met als reden dat er nog te veel asielzoekers in België worden 'binnengehaald' wat ons handenvol geld kost. We helpen er wel een ander mee, maar brengen de Belgen steeds in een diepere put schulden. Ook kunnen ze zich nu beter concentreren op de asielzoekers die er nu al zijn om voor hen een goede opvang te vinden en hen te laten integreren in ons land. Er worden immers nog te veel asielzoekers het land uitgezet terwijl ze hier al enkele jaren verblijven.

Laatst aangepast door Caroline_Van_Tendeloo : 28th December 2012 om 21:32.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th December 2012, 11:31
Annelies.Stokbroekx Annelies.Stokbroekx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 95
Ik deel Caroline haar mening grotendeels. We kunnen de asielzoekers waarvan de aanvraag werd goedgekeurd beter een goede begeleiding geven dan dat we zo veel mogelijk asielzoekers proberen op te vangen (zonder hier de beste middelen voor te hebben). Op deze manier kan deze eerste groep zich beter integreren in onze maatschappij en kan dit (op langere termijn) ook voor ons iets opleveren.
Dat de procedures versneld worden vind ik zeker een goede zaak. We hebben het al vaak genoeg gehoord, asielzoekers die jaren in ons land verblijven in afwachting tot de goedkeuring van hun aanvraag en plots weer weg moeten. Ik ben blij dat hier iets aan gedaan wordt. Dat ook de strijd tegen meervoudige aanvragen wordt aangepakt vind ik heel goed.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.