actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th December 2012, 14:53
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Vier beroepen werken onvoldoende mee in strijd tegen witwassen

De Cel voor Financiële Informatieverwerking (CFI) wijst vier beroepen met de vinger voor hun gebrek aan medewerking in de strijd tegen het witwassen van geld. Dat schrijft La Dernière Heure woensdag. Advocaten, notarissen, immobiliënagenten en de verzekeringssector worden geviseerd.


Sinds 1993 wordt van mensen die in die beroepen actief zijn, verwacht dat ze verdachte transacties melden. Maar het mechanisme werkt verre van optimaal. Jean-Claude Delepierre, voorzitter van de CFI, noemt de situatie "onrustwekkend".

In 2011 signaleerde slechts één advocaat op de 16.344 die ingeschreven zijn in België, een verdachte transactie. Op vijf jaar deden 377 van de 1.423 geregistreerde notarissen dat. Op de 8.855 immobiliënagenten die actief zijn in ons land, meldden er 28 vorig jaar een verdachte transactie.

De CFI stelt zich ook vragen bij de diamantsector en hekelt de ontoereikende controles in de drie belangrijkste luchthavens van België (Brussel, Charleroi en Luik).


Bron: http://www.gva.be/nieuws/economie/aid1303166/vier-beroepen-werken-onvoldoende-mee-in-strijd-tegen-witwassen.aspx


Mening: mijn mening hierover is dat het niet gecontroleerd moet worden, omdat tegenwoordig in de wereld het niet gemakkelijk is om geld te verdienen. Wanneer men een beroep beoefend, dan probeerd de Staat altijd geld te 'innen' zal ik maar zeggen en kan men bijna niets voor zichzelf houden. Daarom vind ik het best heel normaal, dat er veel zelfstandigen geld achterwegen houden. Ik denk, als ik zelf een zaak heb, dat ik ook veel in het 'zwart' zou doen. Er zijn zeker meer dan vier beroepen die dit doen, maar daar zien ze het gewoon nog niet van. Ik begrijp wel dat ze maatregelen willen trekken, om de zelfstandigen hierop te betrappen. Maar ik begrijp ook dat het normaal is, dat zelfstandigen veel in het zwart doen. Anders geraakt men tegenwoordig ook niet rond in de maatschappij.
__________________
Life is Just a Game
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.