actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th January 2011, 14:54
Marieke Hendrickx Marieke Hendrickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: meerhout
Posts: 76
Halfdood geslagen voor fout parkeren

06 januari 2011 / Auteur: Geert Neyt en Dirk Ververs

WACHTEBEKE - Erwin De Koeyer (30) uit Ertvelde is dinsdagavond bij een bezoek aan zijn moeder het ziekenhuis in geslagen en getrapt omdat hij de onvergeeflijke fout maakte zijn auto voor de deur van de buren te parkeren. Vittorio B. (30) kon dat écht niet hebben. Hij had eerder die dag nog een inbraak gepleegd.
Erwin De Koeyer weet nog altijd niet wat de buur van zijn moeder heeft bezield. 'Ik stond niet eens voor een oprit of garagepoort geparkeerd', zegt hij van op zijn ziekenbed. 'Iedereen mag daar staan.' Wellicht vond Vittorio B. (30), als telg van de roemruchte Italiaanse clan die jarenlang het Gentse prostitutiemilieu in handen had, dat de stoeprand voor zijn huis alleen van hem is... Dinsdagavond belde hij bij zijn buren aan en vroeg of Erwin naar buiten kon komen. Hij was vergezeld van een vriend van 19. 'Ik wilde gerust mijn auto verplaatsen maar kreeg zelfs de kans niet', zegt Erwin De Koeyer. 'Ze begonnen meteen te slaan en te schoppen. Wel tien minuten lang. Mijn zus Bianca probeerde tussenbeide te komen maar ze kreeg een vuistslag op haar oog. Ze sloegen ook naar mijn moeder.'

Terwijl zijn achtjarige zoontje toekeek, werd Erwin vakkundig in elkaar getrapt. 'Een bijzonder ernstig geval van zinloos geweld', zegt Annemie Serlippens van het Gentse parket.

De twee geweldenaren werden kort daarna in de buurt opgepakt. Ze ontkennen alles maar werden formeel herkend door het slachtoffer en door getuigen.

De twee daders waren al vroeger betrokken bij inbraken en geweld.

bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...&subsection=156

Eigen mening:
Ik word echt triestig wanneer ik zoiets lees in de krant en kan het echt niet begrijpen. Waar gaat dit naar toe? Zo een zinloos geweld gewoon omdat iemand zijn auto voor het huis van iemand anders parkeert. Mensen worden echt onverdraagzaam. Als we naar de media kijken, zien we dat meer mensen alleen aan zichzelf denken. Ik hoop dat dat niet de gang van zaken is want ik wil blijven geloven dat er ook nog mensen zijn die het goed menen en niet alleen aan zichzelf denken, die zich willen inzetten voor anderen. Natuurlijk komen die negatieve berichten meer in de pers dan al die goede dingen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.