actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th September 2014, 13:55
Renée.V*rreydt Renée.V*rreydt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Zandhoven
Posts: 40
Kunnen MS en diabetes teruggedraaid worden?

Er zou een doorbraak zijn in het onderzoek naar auto-immuunziektes als Multiple Sclerose (MS). Britse wetenschappers zijn ervan overtuigd dat ze ziektes als MS en diabetes ongedaan kunnen maken.

Professor David Wraith voerde het onderzoek uit aan de universiteit van Bristol. Hij maakt gewag van een belangrijke doorbraak in de strijd tegen auto-immuunziektes, waarbij het immuunsysteem van het lichaam gezonde cellen vernietigd.

Wraith ontdekte nu een manier om de cellen die de gezonde vernietigen om te zetten in cellen die beschermen tegen de ziekte. "Deze vaststelling heeft belangrijke implicaties voor de vele patiënten die lijden aan auto-immuunziektes die moeilijk te behandelen zijn", klinkt het. Wraith is er vast van overtuigd dat hij auto-immuunziektes als MS en Diabetes type I zo ongedaan kan maken.

Door de methode van Wraith te gebruiken - en dus de agressieve cellen aan te pakken - hoeft de patiënt geen medicatie meer te nemen die het immuunsysteem onderdrukt. Die zijn immers niet zonder gevaar, en worden vaak gelinkt aan zware neveneffecten, zoals tumoren.

bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Ge...id-worden.dhtml

datum: 25/09/2014 13:48

eigen mening: Ik vind het goed dat er zoveel onderzoek wordt gedaan naar ziektes zoals MS en diabetes. Het feit dat de patiënt geen medicatie meer moet nemen door het gebruiken van de methoden van Wraith is een groot pluspunt. Deze medicatie is duur, voor sommigen te duur. Daarbij komt ook nog eens dat men de bijwerkingen van de medicatie die men daarvoor nam niet meer heeft.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th September 2014, 19:25
j*rie.willems j*rie.willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 106
Diabetisch is een ziekte die erg dicht bij mijn eigen leefwereld aansluit aangezien mijn jongere zusje aan deze aandoening lijdt. Ik heb het altijd zeer gek gevonden dat het eigenlijk mijn zus haar eigen lichaam haar gezonde cellen ging aanvalt. Diabetisch is een ziekte waar perfect mee te leven valt, maar het kan je gewone leven toch danig in de war brengen. Daarom vind ik het persoonlijk een zeer goed feit dat mensen zoveel aandacht schenken aan ziektes zoals diabetisch. Het is dan ook zeer goed nieuws dat men -mogelijk- een andere manier heeft gevonden om tegen auto-imuunziektes te behandelen. De behandeling zou het voor haar mogelijk maken om op termijn geen insuline spuiten meer te moeten injecteren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.