actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th May 2016, 21:14
Charlene.B*oeckx Charlene.B*oeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2015
Locatie: Dessel
Posts: 50
‘Het leger in de gevangenis? Dit doet denken aan Noord-Korea’

‘Het leger in de gevangenis? Dit doet denken aan Noord-Korea’
8/05/1016 om 20:02 door (kld)

Dat het kernkabinet beslist heeft om het leger in te zetten in de Waalse en Brusselse gevangenissen waar gestaakt wordt, valt in slechte aarde bij de gevangenisdirecties. ‘Ik ben stomverbaasd, ik ben verbijsterd’, zegt Marc Dizier, voorzitter van de directeursvereniging van Franstalige gevangenissen aan de RTBF.

‘We bevinden ons in een situatie waarin we hulp nodig hebben in het hart van de gevangenissen. De gevangenen moeten gelucht kunnen worden, familie ontvangen, enzovoort. Maar ik kan me niet voorstellen dat de militairen dit werk zouden kunnen doen.’

Normaal gezien is het de politie die instaat voor de bewaking als het gevangenispersoneel er niet is, onderstreept Dizier, die zelf directeur is van de penitentiaire inrichting in Andenne.

‘Ik begrijp het niet’, vervolgt hij. ‘Dat het leger in de gevangenissen wordt ingezet, doet me denken aan de donkerste uren uit de Oost-Europese geschiedenis of de huidige situatie in Rusland en Noord-Korea. Dit baart me zorgen.’

Of dit maatregelen zijn, een totalitaire staat waardig? ‘Ja, absoluut’, antwoordt Dizier op de vraag van de RTBF.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160508_02278977

mening:
Het is erg dat het leger de gevangenissen moeten bewaken, want ze hebben wel wat beters te doen vandaag de dag. Langs de andere kant begrijp ik ook dat de politie het stil aan beu wordt dat er zo vaak gestaakt wordt door de cipiers, en zeker tijdens verlengde weekends met goed weer. Ook vind ik het best wel gevaarlijk, er zijn namelijk al veel rellen geweest. Als je dan de mensen die de gevangenen achter de tralies hebben gestoken de gevangenen laat bewaken is dat nog eens extra zout op de wonde doen. De situatie moet dringend besproken worden! De cipiers zullen natuurlijk ook niet voor niets staken. Van wat ze op het nieuws lieten zien van de gevangenissen kon ik ook wel zien hoe verouderd de gebouwen waren. Ik denk dat dit vooral een eyeopener moet zijn voor de regering, zij moeten dringend iets doen aan ons gevangenis beleid!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.