actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st May 2015, 09:26
b*itt.g b*itt.g is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Noorderwijk
Posts: 94
Nederland maakt treinstations ontoegankelijk voor niet-reizigers

Vanaf vandaag 1 mei zijn de toegangspoortjes van het station Rotterdam Centraal enkel nog te openen met een chipkaart van het openbaar vervoer. Een vijfde van de stations zal binnenkort voor niet-reizigers gesloten worden.

Rotterdam Centraal is het eerste grote station in Nederland waar niet alleen de treinen maar ook de horecazaken in het station voor niet-reizigers worden afgesloten. Aanvankelijk zou dat pas over een half jaar gebeuren, maar na recente geweldsincidenten tegen personeel van de Nederlandse spoorwegen (NS) is de datum vervroegd. De maatregel, waarbij reizigers met hun chipkaart poorten moeten openen en daarmee voor transport betalen, is bedoeld om het zwartrijden in de trein zoveel mogelijk tegen te gaan. Vaak zijn het zwartrijders die spoorwegpersoneel bedreigen en mishandelen.

In de loop van het jaar volgen nog meer stations waarvan de poortjes dichtgaan. Uiteindelijk zullen 82 stations alleen toegankelijk zijn voor treinreizigers. Nederland telt ruim vierhonderd treinstations.

Bron: http://www.knack.be/nieuws/wereld/n...mal-567021.html
Mening:
Ik vind dit een heel mooi en slim initiatief. Zwartrijders, hangjongeren, bedelaars en zwervers teisteren al jaren onze stations, ook hier in België.
Het wordt tijd dat hier ook maatregelen getroffen zullen worden, want zij terroriseren het personeel en gebruikers van onze spoorwegen. Ze geven eveneens ook een heel onveilig gevoel in de stations.
Daarom denk ik dat dit een goed idee is, en dat dit zeker ook toegepast zou moeten worden in België.

Laatst aangepast door b*itt.g : 1st May 2015 om 09:36.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st May 2015, 11:12
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Nederland maakt treinstations ontoegankelijk voor niet-reizigers

Net zoals B*itt vind ik dit een goed idee. Met deze maatregel worden verschillende problemen in één keer opgelost. Zwartrijders krijgen minder de kans om zwart te rijden, hangjongeren blijven weg uit de stations, daklozen & zwervers blijven niet plakken in stations, lugubere personen krijgen minder kans om reizigers & personeel lastig te vallen en het veiligheidsgevoel zal stijgen.
Volgens mij zou België hier een voorbeeld aan moeten nemen, dan zou het treinverkeer voor vele mensen al een stuk aantrekkelijker zijn. Er hangt natuurlijk een kostenplaatje aan, maar volgens mij kan dit makkelijk binnen enkele jaren terugverdient worden als er steeds meer reizigers voor kiezen om met de trein te reizen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.