actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th October 2014, 18:14
Gwen.B*gaert Gwen.B*gaert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Leopoldsburg
Posts: 26
Peuters verlaten ziekenhuis na speed-incident

De twaalf peuters die vrijdagmorgen uit voorzorg naar een ziekenhuis werden gebracht nadat ze in hun crèche in contact kwamen met een zakje speed, konden in de loop van de namiddag het ziekenhuis gezond en wel verlaten. Het parket van Oost-Vlaanderen, afdeling Dendermonde, bevestigt dat een stagiaire ervan verdacht wordt de drugs meegebracht te hebben.

Deze ochtend werd in een crèche te Aalst vastgesteld dat kinderen aan het spelen waren met een zakje dat een wit poeder bevatte. De verantwoordelijke van de crèche verwittigde onmiddellijk de politie. Na onderzoek bleek het pakje een hoeveelheid speed te bevatten.

Het parket werd ingelicht en arresteerde een stagiaire die in de crèche werkte. De jongedame wordt ervan verdachte de drugs meegbracht te hebben naar haar werk. Hoe de drugs in handen van de kinderen kwamen, wordt verder onderzocht.

Alle twaalf kinderen van de groep waarin de drugs werden aangetroffen, peuters tussen nul en drie jaar oud, werden overgebracht naar het ASZ te Aalst voor een onderzoek. Enkele uren later mochten ze weer naar huis. 'De kindjes uit de andere leefgroepen kwamen nooit in de buurt van het bewuste zakje en liepen bijgevolg dan ook geen enkel risico', zegt het stadsbestuur. Om mogelijke onrust weg te nemen, gaf het stadsbestuur alle ouders uit het kinderdagverblijf een brief mee met informatie over wat er precies gebeurde.

Een 18-jarige stagiaire die ervan verdacht wordt het zakje meegebracht te hebben, wordt vrijdagavond of zaterdagochtend voor de onderzoeksrechter gebracht.

Speed
Speed is de naam waaronder amfetaminen op straat verkocht worden. Het wordt tot de harddrugs gerekend en heeft een oppeppend effect.

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141017_01326800
Datum: 17 oktober 2014

Mijn mening:
Na onderzoek in het ziekenhuis werd er geen drugs in de urine van de peuters aangetroffen, dit werd vermeld in het VTM-nieuws van 17u45. Zulke feiten heb ik nog nooit van mijn leven gehoord, dus ik ben wel benieuwd hoe de zaak zich verder zal ontwikkelen en of de onderzoeksrechter haar aanhouding zal verlengen. Als het blijkt dat de stagiaire daadwerkelijk betrokken is in deze zaak vind ik dat het meisje, ongeacht haar jonge leeftijd, een levenslang verbod zou moeten krijgen om met kinderen te werken.

Laatst aangepast door Gwen.B*gaert : 17th October 2014 om 18:20.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.