actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th March 2018, 15:59
Kelly.L*mbrechts Kelly.L*mbrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Minderhout
Posts: 56
Dertien jaar wordt minimumleeftijd voor sociale media

Dertien jaar wordt minimumleeftijd voor sociale media

De minimumleeftijd voor sociale media in ons land wordt dertien jaar. De regering volgt het voorstel daarover van staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer (Open Vld).

In mei treedt de nieuwe Europese gegevensverordening van start en verstrengt dus de privacywetgeving. Eén van de zaken die de lidstaten nog zelf mogen bepalen, is de minimumleeftijd voor sociale media. In elk land wordt momenteel de discussie gevoerd of die nu dertien of zerstien jaar moet zijn.

Na overleg met onder meer de kinderrechtencommissarissen en de jeugdraden kiest de regering nu voor dertien jaar. Staatssecretaris De Backer meent dat de keuze voor dertien jaar aansluit bij de realiteit. Volgens statistieken van Child Focus loggen 83 procent van de dertien-veertien-jarigen regelmatig in op sociale media. De Backer benadrukt wel dat privacyvoorlichting voor jongeren belangrijk is.

Bron: Knack (16/03/2018)
Link: http://datanews.knack.be/ict/nieuws...8065.1518702376

Mening:
Ik ben het helemaal eens met een officiële minimumleeftijd voor sociale media. Ik zie dagelijks jonge kinderen met hun neus op hun smartphone over straat lopen. Het is niet enkel schadelijk voor hun gezondheid, maar ook het sociale conctact vermindert, cyberpesten komt voor, leerlingen zien minder wat er in realiteit gebeurt... noem maar op. Jongeren rond de leeftijd van 10 jaar horen buiten te spelen, af te spreken met hun vrienden en kennis op te doen over het leven. Sociale media wordt enkel maar een verslaving. Daarnaast vind ik het goed dat de wet over heel de EU geldt. Stel je voor dat wanneer je op vakantie gaat, je kind plots geen Facebook meer zou mogen gebruiken, of net wel. Deze verwarring moet de wereld uit. Ik kan me dus helemaal vinden in dit artikel, wel hoop ik dat dit ook degelijk gecontroleerd wordt, anders haalt deze wetgeving niets uit.

Laatst aangepast door Kelly.L*mbrechts : 16th March 2018 om 16:11.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.