actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2014, 18:16
charlotte.v*ngestel1 charlotte.v*ngestel1 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herenthout
Posts: 30
'Aerosollen is meestal niet efficiënt'

'Aerosollen is meestal niet efficiënt' (studie)

Aerosollen is meestal niet efficiënt en het kan voor jonge kinderen zelfs een traumatische ervaring zijn. Dat meldt de VRT-nieuwsredactie en verwijst daarvoor naar een studie van de afdeling kinderpneumologie van het Universitair Ziekenhuis Antwerpen. Kinderarts Kristine Desager raadt het gebruik van een puffer aan.

Een aerosol is een elektrisch toestel met een compressor dat geneesmiddelen vernevelt en die dan via een mondmasker worden ingeademd. Uit onderzoek van het UZA blijkt echter dat nauwelijks een paar procent van het genezend bestanddeel de longen bereikt.

Bij een puffer is dat het veelvoud daarvan en het gebruik neemt ook slechts een paar seconden in beslag, terwijl dat bij aerosol al snel een kwartier is, soms meermaals per dag.

Voor mucoviscidose-patiënten is aerosol wel aanbevolen. Voor alle anderen vormt de puffer een betere oplossing. (Belga/TE)


Bron: knack.be (30/11/2014)
Eigen mening: Ik denk dat een puffer inderdaad praktischer is. Aerosollen is allesbehalve leuk, zeker voor kleine kinderen. Als ze dat kunnen vervangen door een puffer, zal dat voor hen een hele vooruitgang zijn, want kinderen die regelmatig moeten aerosollen missen veel in het leven. Ik herinner me dat ik als kind ook een tijd moest aerosollen en dat ik dan in de zetel moest blijven zitten aan de machine, terwijl mijn broertjes en zusjes aan het spelen waren. Ik vond dit helemaal niet leuk, dus hopelijk zal de puffer snel de aerosol volledig vervangen.

Laatst aangepast door charlotte.v*ngestel1 : 30th November 2014 om 18:21.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st December 2014, 09:50
Lindl Wijnants Lindl Wijnants is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 75
‘Gebruik puffer in plaats van aerosol’

Gisteren om 21:47 door hrt | Bron: BELGA

Aerosollen is meestal niet efficiënt en het kan voor jonge kinderen zelfs een traumatische ervaring zijn. Dat meldt de VRT-nieuwsredactie en verwijst daarvoor naar een studie van de afdeling kinderpneumologie van het Universitair Ziekenhuis Antwerpen. Kinderarts Kristine Desager raadt het gebruik van een puffer aan.

Een aerosol is een elektrisch toestel met een compressor dat geneesmiddelen vernevelt en die dan via een mondmasker worden ingeademd. Uit onderzoek van het UZA blijkt echter dat nauwelijks een paar procent van het genezend bestanddeel de longen bereikt. Bij een puffer is dat het veelvoud daarvan en het gebruik neemt ook slechts een paar seconden in beslag, terwijl dat bij aerosol al snel een kwartier is, soms meermaals per dag.

Voor mucoviscidose-patiënten is aerosol wel aanbevolen. Voor alle anderen vormt de puffer een betere oplossing.

Bron: Hrt. (30/11/2014). ‘Gebruik puffer in plaats van aerosol’. http://www.standaard.be/cnt/dmf20141130_01404783

Mening: Ik vond hetzelfde artikel, maar dan in De Standaard. Uit ervaring weet ik dat het altijd een hele opgave is om kinderen te laten aerosollen. Mijn petekindje vindt dit absoluut niet leuk en het is altijd een geween. Het duurt ook lang voor een kind. Daarom zijn de ouders van mijn petekind sinds kort overgestapt op een puffer. Het gevolg is dat mijn petekind hier zelf om komt vragen en hier helemaal niet lastig over doet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.