actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th April 2018, 16:15
Dorien.V*nloo Dorien.V*nloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Hallaar
Posts: 50
Vrouwelijke schutter was ‘boos op YouTube’

Vrouwelijke schutter was ‘boos op YouTube’



De vrouwelijke schutter die de hoofdkantoren van YouTube in de VS binnendrong, is geïdentificeerd als de 39-jarige Nasim Aghdam.

Volgens de politie is het motief van de vrouw nog niet duidelijk. Haar vader Ismail Aghdam zegt aan lokale media dat zijn dochter woedend was op YouTube. Het videoplatform zou haar niet meer betaald hebben voor de video’s die ze postte.

Aghdam zegt dat hij zijn dochter maandag als vermist had opgegeven omdat ze al twee dagen haar telefoon niet opnam. Dinsdag zou de politie haar al slapend in een auto gevonden hebben. Toen waarschuwde Aghdam naar eigen zeggen de politie dat zijn dochter mogelijk naar YouTube zou trekken omdat ze het bedrijf haatte.

Een politiewoordvoerster bevestigt dat de politie een vrouw met dezelfde naam had aangetroffen in een auto, maar dat ze geen vragen wou beantwoorden. Of de politie gewaarschuwd werd, wou ze niet kwijt.

Video’s

The New York Times schrijft dat Aghdam in 2017 een video had gepost waarin ze aanklaagt dat YouTube maatregelen had genomen waardoor ze minder kijkers had. Dat zou ze als broodroof beschouwd hebben. Ze maakte video’s over verschillende onderwerpen, zoals dierenrechten. De vrouw wordt omschreven als een veganistische bodybuilder, artiest en rapper.

Na de schietpartij zijn haar YouTube-kanalen offline gehaald.

Slachtoffers

De vrouw verwondde in het YouTube-hoofdkwartier in Californië drie mensen voor ze zichzelf doodschoot. Een 36-jarige man is in kritieke toestand, een 32-jarige vrouw is er ernstig aan toe en een 27-jarige vrouw is aan de betere hand. Er zijn volgens de politie geen aanwijzigingen dat de vrouw haar slachtoffers kende.

Een vrouwelijke schutter is uitzonderlijk. Tussen 2000 en 2013 waren volgens de FBI zes vrouwen betrokken bij 160 schietpartijen.

bron: De Standaard, 04/04/18
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180404_03445261

Eigen mening:
Ik zou het bijna sensatienieuws noemen.Die boos in de tittel is een zeer harde understatement en lijkt me niet op zijn plaat. Ik heb het artikel gebruikt om de waanzin van de social-media te duiden. Er verdienen steeds meer mensen hun loon met youtube, facebook, instagram, ... Zowel tijden hun job al buiten hun job zijn ze verbonden met de rest van de wereld.
Ze hebben niet echt een link met de mensen die in dit bedrijf werken. Zowel hun job als hun vrijetijd, ... hangt af van deze kanalen, maar ze hebben geen enkele connectie met de mensen in het bedrijf. Dit maakt het veel makkelijker om het bedrijf en de mensen die achter de computers alles regelen als schuldig te beschouwen. Hoever je dan gaat is natuurlijk een andere zaak, maar ik zie in de toekomst nog en aanval gebeuren. Wanneer andere mensen minder geld gaan verdienen, beginnen zij te staken of ze accepteren het. Zelden zullen er drastische stappen volgen dat andere mensen schaad. Ik vind het dus heel gevaarlijk dat mensen met video's hun geld kunnen verdienen.
Ik vind het jammer dat dit zo is moeten aflopen, want er waren wel aanwijzingen waardoor de schietpartij voorkomen worden.

Laatst aangepast door Dorien.V*nloo : 4th April 2018 om 16:19.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.