actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2015, 08:31
Toon.A*rts Toon.A*rts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Tielen
Posts: 25
Huiszoekingen bij entourage Abrini

In Molenbeek vonden vanochtend opnieuw huiszoekingen plaats in het kader van het onderzoek naar de aanslagen in Parijs. Er werd volgens onze informatie gezocht bij kennissen van Mohammed Abrini en Ahmed Dahmani. Het is voorlopig niet duidelijk of er ook iemand opgepakt werd.

Vanaf 5 uur vanochtend werden op vijf adressen in het centrum van Molenbeek huiszoekingen verricht. Omdat er niet gezocht werd naar verdachten zoals Salah Abdeslam - de verdachte van de aanslagen in Parijs die nog steeds op de vlucht is - ging het niet om ‘versterkte huiszoekingen’, waarbij een hele politiemacht op de been wordt gebracht.

Wel werd in de dichte entourage gezocht van Mohammed Abrini (30) en Ahmed Dahmani (26). Abrini, een Belgische Marokkaan, werd op 11 november rond 19 uur samen met Salah Abdeslam gefilmd in een tankstation in Ressons, ten noorden van Parijs, aan het stuur van de Clio die twee dagen later gebruikt werd bij de aanslagen. Sindsdien is hij onvindbaar. Abrini's familie verklaarde eerder dat hij op het moment van de aanslagen in Brussel was. De politie is nog steeds op zoek naar de man.

Dahmani (26), ook een Belgische Marokkaan afkomstig uit Brussel, werd eerder opgepakt in Turkije omdat hij de aanslagen mee beraamd zou hebben.

Ondertussen is er nog steeds geen spoor van Salah Abdeslam, de man die zijn bomgordel bij de aanslagen in Parijs op het laatste moment zou achtergelaten hebben. Voorbije zondagnacht werd er, net als twee weken geleden, nog naar hem gezocht in Molenbeek. Achteraf bleek de tipgever echter een grappenmaker te zijn.

Eigen mening
: Het is goed dat we nog altijd op zoek gaan naar de terroristen. Maar ik vrees dat we deze niet gaan vinden in Brussel, als ik een terrorist was zou ik al lang proberen te vluchten uit Brussel,Maar ik ben geen expert dus het kan wel. Maar dan vind ik wel dat het terreur niveau terug omhoog moet er zit veel te veel politiek in gemoeid, het is jammer dat er politiek moet worden ingegrepen word voor iets waar de politiek niets mee te maken hebben. Ik hoor liever van een militair dat het veilig is dan van een politieker.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151202_02000297
geraadpleegd op 2-12-2015 8:37

Laatst aangepast door Toon.A*rts : 2nd December 2015 om 08:41.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.