actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2008, 10:47
Véronique.Geudens Véronique.Geudens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Vorselaar
Posts: 248
Update AVG blokkeert Windows

Antivirusbedrijf AVG verwacht de komende dagen een fors aantal schadeclaims naar aanleiding van de zondag aangeboden foute update, waarbij het bestand user32.dll uit de Windows-map werd verwijderd.

AVG Nederland kreeg naar aanleiding van de blunder maandag en dinsdag circa driehonderd telefoontjes per uur te verwerken van mensen die door de foute update hun computer niet meer konden starten, schrijft het Nederlands Dagblad.

Sinds dit weekend zorgt een update van AVG ervoor dat het Windows-bestand user32.dll ten onrechte als Trojaans paard wordt gemarkeerd. De bewuste melding geeft weer dat het virus PSW.banker4.APSA is gevonden. Door het .dll-bestand te verwijderen blijft Windows vervolgens in een lus herstarten.

Volgens Jonathan Flietstra, hoofd van AVG Nederland, zijn alle Windows-versies kwetsbaar en lopen ook zakelijke (betalende) gebruikers van de antivirussoftware een risico. 'We proberen iedereen te woord te staan, maar de telefoon staat roodgloeiend,' laat een woordvoerster van AVG Nederland tegenover Webwereld weten.

De fout werd pas zondagavond laat ontdekt en hersteld. Wie na die tijd zijn computer opstartte, had geen problemen. Gebruikers die hun pc aan lieten staan ondervonden geen probleem totdat ze hun computer uitzetten en later weer wilden opstarten. Het probleem heeft geen nadelige effecten voor de computer en de bestanden die erop staan.

AVG heeft intussen een nieuwe update ( versie 270.9.0/1778) uitgestuurd om te voorkomen dat het probleem zich verder verspreidt. Het user32.dll-probleem is op te lossen door de pc te booten met een Windows-installatieschijfje en het bestand via systeemherstel terug te zetten. Ook kan de computer in veel gevallen in veilige modus worden geboot, waarop AVG kan worden gestart en user32.dll weer uit quarantaine kan worden gehaald.

Getroffen gebruikers worden door AVG geadviseerd onderstaande links te volgen voor meer informatie en om een hulpprogramma te downloaden dat het probleem oplost.
(1) http://www.avg.com/support/HotTopics1574 FalsePositiveuser32.dll
(2) http://www.avg.com/support/HotTopics1574 FalsePositiveuser32.dll
Getroffen gebruikers die niet in staat zijn hun PC te gebruiken, worden geadviseerd contact op te nemen met hun AVG-dealer of iemand anders te vragen de informatie en het hulpprogramma voor hen te downloaden.

Bron:
Het Nieuwsblad
12_11_2008

____________________________________________

Ook ik heb hier te maken mee gehad op zondagochtend! Eerst grote paniek want het is natuurlijk weer toevallig dat dit tijdens de stage moet voorvallen! Zoals in het artikel staat is het niet aan te raden om het zelf op te lossen, nochtans kan je het zeer eenvoudig oplossen! Ik ben dan geen computerkenner (abosluut niet) maar ik wist toch in de veilige modus alles op te slaan op mijn externe harde schijf en dan mijn herstelschijven (die je normaal kan aanmaken via mijn programma's en bureau-accessoires) terug op de computer installeren! En hop alles was opgelost .... Oké ik heb hier alle bestanden terug op moeten installeren net zoals alle programm"s, de dag nadien kreeg ik op het nieuws te horen dat het eigenlijk veel eenvoudiger op te lossen was. "Gewoon" een bestandje van de ene modus overzetten naar de andere en hop het was opgelost, maar daarvoor "moest" je het door iemand anders laten maken voor 50 euro ongeveer. Goed dat er nog vriendjes bestaan met enige computerkennis die het wel snel zouden kunnen oplossen als het nog eens voorvalt

Kortom ik heb weer veel met mijn neus tegen het scherm geplakt om alles opgelost te krijgen vooraleer de stage terug begon. Lang leve het verlengd weekend zeggen we dan :d
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.