actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th September 2012, 17:29
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
Man is gelukkiger... als hij mag helpen poetsen

Man is gelukkiger... als hij mag helpen poetsen

Door: Ellen Provoost
27/06/12 - 08u54 Bron: The Daily Mail


Wanneer een man een handje mag toesteken in het huishouden maken koppels minder ruzie en zijn ze gelukkiger, dat blijkt uit een Brits onderzoek.

Mannen voelen zich schuldig wanneer ze niet helpen in huis door te poetsen, de was te doen of naar de supermarkt te gaan. Ze verkiezen een rustiger leven zonder ruzie met huishoudelijke taken boven een conflictrijke relatie met hun partner. De wetenschappers aan de universiteit van Cambridge hadden verwacht dat er net meer ruzies zouden zijn als de man veel poetste of de was moest doen. Maar het omgekeerde blijkt dus echter waar te zijn.

Traditioneel rollenpatroon
"Dit kan komen doordat meer mannen de gelijkheid tussen de geslachten steunen, ze voelen zich er dus niet goed bij als de vrouw het meeste werk doet. Dames worden ook assertiever, ze durven sneller hun ongenoegen te uiten wanneer hun partner lui is. In tegenstelling tot wat gedacht wordt, hebben mannen meer baat bij het doorbreken van het rollenpatroon dan vrouwen"

Toch nemen vrouwen nog steeds het leeuwendeel van het huishouden voor zich, zo blijkt uit een enquête bij 30.000 mensen in 34 landen.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Re...n-poetsen.dhtml

Mening: Het artikel is zo'n drietal maanden oud maar dit vond ik toch wel een verrassend gegeven...
Een echte mening kan ik hier moeilijk over geven. Maar misschien zit er wel een logica in. Als men elkaar wil helpen kan dat enkel maar bevorderend werken zou ik denken. Dus voor de koppels die hier wel eens ruzie over maken, zou ik zeggen: Het proberen waard!
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.