actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2011, 13:52
Bart.Rijmenams Bart.Rijmenams is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Heist-op-den-berg
Posts: 25
Enorm bloedbad voorkomen op Duitse school

Een middelbare school in het oosten van Duitsland is vanmiddag ontkomen aan een bloedbad. Een 13-jarige leerlinge stichtte op twee plaatsen brand in het schoolgebouw in de plaats Ballenstedt, tussen de steden Maagdenburg en Leipzig. Ze had er plastic flessen met benzine leeggegoten en aangestoken. Leraren wisten de vlammen te doven en de politie overmeesterde het meisje. Ze bleek meerdere messen en een bijl bij zich te hebben.

"We gaan ervan uit dat ze flink wat chaos wou creëren", aldus minister van Binnenlandse Zaken Holger Stahlknecht van de Duitse deelstaat Saksen-Anhalt in Maagdenburg. Haar motief zou een huiselijk probleem zijn. Het meisje heeft is overgebracht naar een ziekenhuis voor psychiatrisch onderzoek. Alle 430 leerlingen werden na het incident in veiligheid gebracht.

bron: HLN.be

eigen mening:

wow... daar word ik toch weer even stil van. een 13-jarig meisje dat al met zulke gedachten rond loopt; het is weer eens iets dat aantoont hoe slecht we eigenlijk bezig zijn als het aankomt op 'menselijk' om te gaan met elkaar. een meisje van 13 hoort geen eventuele moordgedachten te hebben maar hoort een onschuldig KIND te zijn zonder echte zorgen ( niet de puberale zorgen inbegrepen natuurlijk ) de thuisistuatie zou dit voorval in de hand hebben gewerkt maar ik denk persoonlijk dat niet alleen de thuissituatie hiervoor gezorgd zal hebben. zoals wel vaker worden pesterijen op school in de doofpot gestoken ik vermoed dat dit ook wel in het spel zal zijn, waarom zou ze anders de enige plaats waar ze wel begrip en ondersteuning kan krijgen willen platgooien. ik kan er niet bij dat het nooit iemand is opgevallen dat het meisje zich misschien wat anders gedroeg of zich afzijdig hield. ik zei het al eerder dit is een gevolg van onze matschappij die te weinig oog heeft voor de noden van de mensen, de schijn wordt wel opgehouden maar that's all there is to it!!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.