actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th February 2018, 12:02
Jochem.W*uters Jochem.W*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Kasterlee
Posts: 58
Oude necropolis ontdekt in zuiden van Egypte

In de Zuid-Egyptische stad Minya is een oude necropolis ontdekt, zo kondigde het Egyptische ministerie van Oudheden zaterdag aan. De begraafplaats telt onder meer een gouden masker, 40 sarcofagen, een duizendtal beelden, sieraden en andere artefacten.

‘Het is slechts het begin van een nieuwe ontdekking, en ik denk dat we zeker vijf jaar werk zullen hebben op de begraafplaats’, vertelde minister van Antiquiteiten Khaled al-Enany aan de verslaggevers op de plaats van de ontdekking.

De opgravingswerken begonnen in 2017, en onder meer teams uit München, Hildesheim en Egypte werkten in het gebied. ‘De ontdekking is belangrijk omdat ze verschillende aspecten van het leven van de oude Egyptenaren blootlegt’, zei al-Enany.

Egypte heeft de afgelopen maanden al een aantal ontdekkingen aangekondigd, waaronder verschillende graftombes in de zuidelijke stad Luxor.

Het land probeert zijn toerisme weer aan te zwengelen, dat traditioneel een belangrijke bron van inkomsten is. De toeristische sector kreeg zware klappen door de onrust die volgde op de opstand tegen oud-dictator Hosni Moebarak in 2011.

Bronvermelding: De Standaard, 25/02/2018, http://www.standaard.be/cnt/dmf20180224_03375506

Eigen mening:
Ik denk wel dat iedereen bekend is met de huidige situatie in Egypte. Toerisme was een zeer belangrijke bron van inkomsten voor het land en door de vele aanslagen en onrust durven er nu heel weinig toeristen naar Egypte te gaan. Deze ontdekking gaat denk ik wel wat veranderen. Zeker voor geschiedkundigen of voor mensen die een fascinatie hebben voor de oude Egyptische cultuur, gaat deze ontdekking interessant zijn. Het is ook door dit soort ontdekkingen dat ik denk dat er terug meer en meer toeristen naar Egypte zullen gaan waardoor de economie er terug kan groeien.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.