actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2015, 10:43
Michiel.L*efelon Michiel.L*efelon is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Arendonk
Posts: 18
OCMW Gent laat bezoekers schieten op foto Theo Francken

Tijdens de Dag tegen Armoede, een initiatief van diverse Gentse organisaties met de steun van het OCMW, konden de bezoekers van een schietkraam afgelopen weekend hun woede botvieren op staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken. "U bent het beeld van migrantenarmoede", verklaarde de organisatie volgens de N-VA'er.
Een van de attracties ter gelegenheid van de Dag van de Armoede was een schietkraam aan de Gentse Stadshal. Deelnemers mochten hun woede afreageren op foto's, waaronder die van Theo Francken. 'Laat de scherpschutter in u los in dit superdeluxe schietkraam waar we de oorlog verklaren aan armoede', luidde de aankondiging op de website van het Gentse OCMW.

Ludiek of niet, Francken zelf kan allerminst lachen met deze oorlogsverklaring. "Ik ben niet bevoegd voor armoedebestrijding", reageert hij vandaag in Het Laatste Nieuws. "Ik zorg voor de opvang van asielzoekers. Bovendien heb ik me in het Leuvense altijd ingezet tegen armoede."

Ook op zijn Facebook-pagina laat hij zijn ongenoegen blijken. "Let op de aanwezige kinderen en jeugdbeweging", klinkt het daar. De staatssecretaris verwijst ook naar de aanslag op de Keulense kandidaat-burgemeester, die werd "neergestoken door een opgenaaide burger". "Het is heel erg dat ze mensen in een penibele situatie zo'n beeld voorschotelen van politici", zegt hij.

Enkele jaren geleden ontstond er heisa toen N-VA op de jaarmarkt in Beersel een attractie opstelde waarin mensen ballen konden gooien naar een foto van Elio Di Rupo (PS). "Het land stond in rep en roer", aldus Francken. "Maar dit moet dan wel kunnen?"

Gents burgemeester Daniël Termont (sp.a) heeft intussen afstand genomen van de actie. "Ik ben daarover vanmorgen geïnformeerd en vind dat ontoelaatbaar", reageert hij. "Ik keur dit ten stelligste af."

Termont gaf schepenen Resul Tapmaz (sp.a) en Rudy Coddens (sp.a) al de opdracht om de verantwoordelijken ter orde te roepen. "Dit is niet voor herhaling vatbaar. Men kan tegen ideeën zijn of organisaties enzovoort, maar personen inzetten is totaal onaanvaardbaar. Als stadsbestuur waren we mede-organisator en dragen we mee de verantwoordelijkheid daarvoor."

Ook andere politici keuren de actie af. "Dit is totaal maar dan ook totaal ongepast. Ik distantieer me hier volledig van", zegt Filip Watteeuw (Groen).

19/10/2015 De Morgen
http://www.demorgen.be/binnenland/o...ncken-a2494699/

EIGEN MENING
Vandaag, 19 oktober is het dag van de armoede. Aan het OCMW van Gent staat ter aanleiding van deze dag een schietkraam waar je kan schieten op onder andere ook een foto van staatssecretaris voor migratie Theo Franken (NVA).
Theo Franken zelf moet meteen weer zijn ongenoegen uiten op alle sociale media, een beetje overbodig vind ik. In het schietkraam hangen nog vele andere foto's van personen dus individueel geviseerd is meneer Franken al niet. Mij lijkt dit gewoon weer het onderlinge, steeds terugkerende gekibbel tussen links en rechts, tussen rood en geel. En door dit aanhoudende gemekker duurt alles zo lang in dit land, althans dat is mijn mening.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.