actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st November 2009, 15:07
Lars.Janssen's Avatar
Lars.Janssen Lars.Janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herenthout
Posts: 33
Man steekt centrum voor herdenking 9/11 in brand


Man steekt centrum voor herdenking 9/11 in brand


Een 26-jarige man heeft zaterdag een deel van het herdenkingscentrum voor de terreuraanslagen van 11 september 2001 in New York in brand gestoken. De kapel waar menselijke resten van slachtoffers liggen, is door de brand beschadigd.

De banken in de kapel zijn volgens CNN in brand gevlogen. Ook de kleine monumentjes die door nabestaanden zijn achtergelaten, zijn door het vuur getroffen. De menselijke resten zijn niet door vuur aangetast.

Brandstichter aangehouden
Brandstichter Brian Schroeder is aangehouden. De tijdelijke kapel, gehuisvest in een witte tent in Manhattan, is de rustplaats voor een aantal slachtoffers. Zij worden later overgebracht naar het herdenkingscentrum, dat nu nog in aanbouw is.

Door de aanslagen van 11 september kwamen bijna drieduizend Amerikanen om in het World Trade Center. Het blijft tot op heden de grootste terreuraanslag uit de geschiedenis. (anp/mvdb)
01/11/09 10u56

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...-in-brand.dhtml

Eigen mening.

Ik vind dit eigenlijk wel schandalig. Dat een persoon dit durft te doen. De nabestaanden van de slachtoffers hebben het op zich al moeilijk, en nu dat dit er nog bij komt. Volgens mij is de brandstichter iemand die weinig aandacht kreeg en zijn actie een schreeuw voor aandacht was. Hij moet toch wel zeker gestraft worden.
Ik heb dit artikel gepost bij sociaal - economisch met vooral de nadruk op het sociale. De nabestaanden hebben het samen toch heel lastig.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st November 2009, 16:24
Mattiaswillems Mattiaswillems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Lichtaart
Posts: 75
Dit getuigt inderdaad van zeer veel lef! Maar ik stel me de vraag wat die mens bezielt om een herdenkingsplaats in brand te steken? Elke normaal denkende persoon op aarde weet toch wat voor een kater deze aanslagen hebben achtergelaten bij de mens. Vooral bij nabestaanden van de slachtoffers moet dit nu toch wel weeral pijnlijke herrineringen terugroepen. De dader van zo een laffe aanslag is volgens mij toch niet helemaal bij zijn volle verstand, en moet niet zozeer gestraft, maar volgens mij geholpen worden!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd November 2009, 16:39
Elise.Laureys Elise.Laureys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 94
Man steekt centrum voor herdenking 9/11 in brand

Degene die dit gedaan heeft zou zich moeten schamen! Ik vind het heel erg voor de nabestaanden van alle mensen die gestorven zijn op 11 november 2001. Iedereen wil een herinnering bewaren aan de dierbaren die gestorven zijn en hun laatste rustplaats bewaren. Wat bezielt iemand nu om een kapel, die de rustplaats is van een aantal slachtoffers van 11 november 2001, in brand te steken? Gelukkig was er enkel schade aan de kapel en aan de kleine monumentjes en waren de menselijke resten onaangetast. Het moet verschrikkelijk zijn voor de mensen waarvan er gestorven familieleden begraven lagen in de tijdelijke kapel. En hoewel de menselijke resten gered zijn zal het voor hen toch een enorme klap geweest zijn. Dit heeft de nare herinnering die zij hebben aan 11 november 2001 nog maar eens naar boven weten te halen. Ik hoop dat de man die dit gedaan heeft zijn straf niet zal ontlopen.

Laatst aangepast door Elise.Laureys : 3rd November 2009 om 16:45.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.