actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2014, 18:14
aline.n*terman aline.n*terman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Malle
Posts: 56
Uithaal naar Obama-dochters kost Republikeinse haar job

Uithaal naar Obama-dochters kost Republikeinse haar job

Ongewoon felle kritiek op de kleding en het gedrag van de twee dochters van president Obama is een hoge medewerker van het Republikeinse Congreslid Stephen Fincher duur komen te staan. Ze nam vandaag ontslag nadat ze op Facebook de korte rokjes had bekritiseerd van Malia (16) en Sasha (13).

De bijtende kritiek van Elizabeth Lauten, directeur Communicatie van Fincher, op de twee dochters is ongewoon. Een ongeschreven regel in de Amerikaanse politiek is immers dat de kinderen van de president niet worden betrokken in het politieke spel tussen de president en het Congres.

Lauten haalde venijnig uit naar de twee dochters omdat ze zich had gestoord aan hun gedrag tijdens de traditionele Thanksgiving-ceremonie in het Witte Huis. Sasha en Malia verschenen volgens Lauten in veel te korte rokjes. Ook vond ze dat het tweetal duidelijk liet merken dat ze zich stierlijk verveelden.

"Jullie moeten respect hebben voor de rol die jullie horen te spelen", schreef de Republikeinse medewerkster op Facebook. "Aan de andere kant: je vader en moeder hebben ook geen respect voor hun positie en voor het land. Dus ik ga ervan uit dat jullie niet veel hebben meegekregen op het vlak van het goede voorbeeld geven."

Over de rokjes van de meisjes schreef Lauten: "Jullie moeten je zodanig kleden dat je wordt gerespecteerd, in plaats van een job in een bar in de wacht proberen te slepen."
Excuses

De Republikeinse bood haar excuses aan nadat ze op social media werd bekritiseerd voor haar uithaal naar de tienerdochters. Ook haalde ze vliegensvlug de opmerkingen op haar Facebook-pagina weg. Lauten zei dat ze "vele uren had gebeden" en dat ze, na gesprekken met haar familie, tot de slotsom was gekomen dat ze de harde opmerkingen over de First Daughters nooit had mogen maken.

Maar nadat de kritiek bleef aanhouden, besloot ze ontslag te nemen. Ze bood haar excuses aan het tweetal aan. "Ik heb te snel geoordeeld", aldus de Republikeinse. "Ik zou het ook niet hebben gewaardeerd als iemand op dezelfde wijze over mij zou hebben geoordeeld toen ik een tienermeisje was." Haar baas noemde haar kritiek "niet kunnen en ongevoelig". Wel betoogde Fincher, lid van het Huis van Afgevaardigden, dat ook Democratische medewerkers zich schuldig maken aan dit soort gedrag.

Lauten werd na haar kritiek zelf bekritiseerd vanwege haar gedrag in haar jeugd. Zo meldde de website Smoking Gun dat ze op haar zeventiende gearresteerd was wegens winkeldiefstal.

bron: http://www.hln.be/hln/nl/2002/Dossi...-haar-job.dhtml

eigen mening: Ik vind het terecht dat deze vrouw ontslagen is. Je zou denken dat iemand die deze functie bekleedt respect zou kunnen tonen en nadenken voor ze iets op internet zet. Ik vind het dan ook ironisch dat ze Directeur van Communicatie was. Uithalen naar tienermeisjes op is ongehoord vanuit deze functie. Het is een zeer onvolwassen reactie die op deze manier correct bestraft werd. De dochters van Obama zijn ook gewoon tienermeisjes, dus het is vrij normaal dat ze het niet echt naar hun zin hebben tijdens de politieke optredens van hun vader. Hoe zou je zelf zijn? Het is dan ook beneden alle peil om je op kinderen te richten. Kritiek moet op het beleid gegeven worden, niet op de kleding van de kinderen van de mensen die het beleid voeren. Dergelijke kritiek toont het niveau van de vrouw aan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.