actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2014, 13:22
Larsen V*rstraete Larsen V*rstraete is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Oosteeklo
Posts: 40
Twee doden bij confrontatie manifestanten en politie in Caïro

In Caïro zijn twee doden en negen gewonden gevallen bij de confrontatie tussen manifestanten en de politie. De rellen ontstonden gisteren nadat ex-president Moebarak niet veroordeeld werd voor de dood van honderden betogers tegen zijn regime in 2011. De politie zette waterkanonnen en traangas in.
Moebarak werd aangeklaagd omdat hij de politie in 2011 zou bevolen hebben de opstanden tegen zijn regime hard neer te slaan. Er vielen bij de protesten 846 doden.

De niet-veroordeling door de Egyptische rechter lokte heel wat reacties uit bij het Egyptische volk, waarvan een groot deel in opstand kwam. Meer dan duizend betogers kwamen na de bekendmaking van het verdict samen op het Tahrirplein.

Bron:http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2164749
Mening: Zoals ik al zei in mijn vorige post hierover, zat dit eraan te komen. De ontgoocheling zal dan ook zeer groot zijn bij de bevolking en bij de familie van de gedode betogers. Ik vraag me af in hoeverre dit zal escaleren.

Laatst aangepast door Larsen V*rstraete : 30th November 2014 om 13:28.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.