actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2014, 14:58
Tim.v*ngils Tim.v*ngils is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Ravels
Posts: 20
Olielek veroorzaakt zware milieuramp in Israël

Een scheur in een pijpleiding leidt tot een grote olieramp in een Israëlisch natuurgebied. Het zal waarschijnlijk jaren duren voor het gebied zich kan herstellen.
Twee uur lang stroomden deze morgen miljoenen liters zware olie uit de gescheurde pijpleiding in het zuiden van Israël. De olie heeft het natuurgebied Evrona bereikt en er tientallen hectaren vernield.

Volgens de directie van het park is de olie nog niet in de grond gedrongen, en vormt ze nu vooral een accuut gevaar voor insecten en knaagdieren. Het park is een van de belangrijkste natuurgebieden in de Arava-vallei, waar de grens met Jordanië loopt.

Het Israëlische ministerie van Leefmilieu waarschuwt dat het jaren zal duren voor het ecosysteem zich helemaal kan herstellen van de ramp.

Aan de Jordaanse kant van de grens werden verschillende mensen opgenomen in het ziekenhuis met ademhalingsproblemen. Jordaanse media hebben het over hoge concentraties waterstofsulfide in de lucht rond Akaba. Ook de weg naar Eilat, een populaire toeristenbestemming in Israël, werd enkele uren gesloten.

Kwaad opzet wordt uitgesloten. Het lek ontstond volgens de politie waarschijnlijk door een technisch probleem na werken aan de pijpleiding.

Mijn mening: ik vind dat zoiets als dit niet mag gebeuren. Een heel groot gebied dat bedekt word door olie, dat is levensgevaarlijk. De kans dat een groot aantal dieren sterft hierdoor is heel groot. Gelukkig zijn er tot nu toe geen mensen die hinder hebben gehad van de olie, als dat ook nog eens was, dan was het een ramp geweest. Wat ik ook niet snap, is dat zo'n lek er kan komen na werken. Na werken controleer je toch dat alles terug in orde is, zeker bij olieleidingen zou ik denken. Maar dat was hier het geval niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.