actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2014, 22:32
Sien.D*Smet Sien.D*Smet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Sint-Job-in 't-Goor
Posts: 83
Amerikaan 39 jaar onschuldig in de cel

In de Amerikaanse staat Ohio is een man vrijgelaten die 39 jaar onschuldig in de cel heeft gezeten. Ricky Jackson werd in 1975 veroordeeld voor moord, op basis van de getuigenis van een jongen van twaalf. Maar die heeft deze week toegegeven dat hij zijn verklaringen verzonnen had. Ricky Jackson is nu wel vrij, maar heeft wel een triest record op zijn naam staan. Het is de Amerikaan die het langst onschuldig in een cel heeft gezeten.

Bron:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141122_01390420
22-11-2014

Mening:
Het is een kort, maar wel belangrijk artikel, vind ik. Hierbij is ook nog een korte weergave te zien, dat in het VTM-nieuws kwam.
Ik heb het in dit forum geplaatst, omdat het hier gaat over hoe de mensen behandeld worden. Eerlijk, wie wil er nu zolang onschuldig vastzitten? Dit is gewoon onrechtvaardig. Ik hoop dat de 12-jarige jongen van toen, nu een man van 51 jaar, ook een straf krijgt voor de verzonnen getuigenis die hij gaf. Als Ricky Jackson zolang heeft moeten boeten voor niets, vind ik het meer dan logisch dat de 'leugenaar' hier zeker een straf voor moet krijgen. Uiteraard vind ik het moedig dat deze man na lange tijd heeft toegegeven dat hij dit alles verzonnen had. Maar wie is dan de echte schuldige?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd November 2014, 02:18
g*rd.janssens's Avatar
g*rd.janssens g*rd.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 97
Het is jammer dat in een rechtstaat als Amerika er nog zo'n dingen kunnen gebeuren. Het concept van 'onschuldig tot het tegendeel is bewezen' wordt blijkbaar snel overroepen als men sluiting zoekt voor een zaak.

Een persoon 39 jaren van zijn leven ontnemen is een onmenselijk drama: familie en vrienden niet meer kunnen zien en na de vrijlating een totale vervreemding van de maatschappij.
Men zou de jongen die gelogen heeft hiervoor moeten straffen indien dit 'als grap' werd gedaan (er is een zaak met drie meisjes die een man beschuldigd hebben van verkrachtingen en moord zodat hij onschuldig werd opgesloten).
__________________
“People in general," he said, "only ask advice not to follow it; or if they do follow it, it is for the sake of having someone to blame for having given it.”
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.