actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th February 2012, 19:28
J.Verwerft's Avatar
J.Verwerft J.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Noorderwijk
Posts: 36
Crisis of niet, we vieren Valentijn

Crisis of niet, we vieren Valentijn

Morgen viert 70 procent van de Belgen Valentijn. En het gros daarvan gaat op restaurant. Dat blijkt uit een onderzoek van het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ)
"Er is zeker geen terugloop wat het aantal Valentijnsetentjes betreft, integendeel", zegt NSZ-voorzitter Christine Mattheeuws. "We belden 443 restaurants en in totaal is het aantal reservaties zelfs met vier procent toegenomen in vergelijking met vorig jaar. In de meeste zaken was het ook dit weekend merkelijk drukker. Veel koppels willen duidelijk op hun gemak Valentijn vieren, dus kiezen ze voor het weekend in plaats van tot dinsdag te wachten."
Acht op de tien restaurants kozen er daarom voor om hun Valentijnsmenu al van vrijdagavond aan te bieden.
"De prijzen schommelen tussen 30 en 90 euro." Opmerkelijk is dat die menu's vooral aanslaan bij oudere koppels. "Een groot deel van de reservaties komt vooral van 60-plussers. Dertigers en veertigers kiezen dan weer sneller voor een klassiek Valentijnscadeau: bloemen, juwelen, parfum, lingerie voor de vrouw en multimedia voor de man."

Bron: Het Nieuwsblad
Uitgave: Maandag 13 februari 2012, pagina 3

Motivatie:
Zelf ben ik geen grote fan van Valentijn en ik zal zelf nooit vanuit mezelf het initiatief nemen om zomaar cadeaus aan te kopen. Enkel als mijn vriendin me lief vraagt eens een kleine attentie voor haar mee te nemen, zal ik dit zeker niet negeren. Wat ik wel opmerkelijk vind aan dit artikel is dat heel België het hele jaar door maar aan het zeuren is over de economische crisis en ze niet meer weten wat te doen met hun geld.(dan denk ik bijvoorbeeld aan 60-plussers die aan de bushalte een praatje tegen me komen maken en uiteindelijk dan op het onderwerp "de economische crisis" eindigen. Ze vertellen me dan dat ze geen vertrouwen meer hebben in de banken en ze nog het liefst hun geld onder hun matras steken, omdat hun geld alleen maar mag worden uitgegeven aan de primaire behoeftes!) Na alle argumenten van het land en alle discussies waar we de voorbije jaren zijn doorgegaan, blijkt er in de mentaliteit van het volk nog niet veel te zijn veranderd en moet geld nog altijd rollen.
__________________
"Knowledge is knowing that a tomato is a fruit, but Wisdom is knowing not to put it in a fruit salad."
Jens Verwerft ©
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th February 2012, 19:57
Jonas Lievens Jonas Lievens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Geel
Posts: 29
Reactie

Volgens mij kan hier de stelling opgaan "Crisis of niet, we blijven vieren" Wij Belgen behoren tot één van de rijkste landen ter wereld en staan onder grote stress van werk of vrije tijd. Wanneer we tijd kunnen maken voor onze geliefden of op andere feestdagen zal dit blijven gebeuren crisis of niet. Ze kunnen zich op elkaar richten en hebben het gevoel dat hun geld uitgaat aan iets goed,romantisch of dergelijke. Bij crisis besparen de mensen op uitgaven die voor hun minder belangrijk zijn en naar mijn mening is jezelf verwennen met romantiek bij je partner wel belangrijk 14 Februari of niet.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 14th February 2012, 10:56
EvelienE EvelienE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 87
Ik denk dat het er vooral over gaat dat de mensen eens eventjes hun zorgen willen vergeten. Dagelijks zijn we bezig met de crisis, hebben we genoeg geld voor dit en hoeveel kost dat.. Mensen willen hier even uit ontsnappen en genieten van elkaar. Oudere mensen redeneren volgens mij ook "Nu kunnen we er zelf nog van genieten, binnenkort zijn we er misschien niet meer en hebben we ook niets meer aan ons geld. '
Persoonlijk ben ik niet erg bezig met de crisis. Ik let wel op mijn geld en zal geen stomme uitgaven doen, maar af en toe eens genieten of iemand een cadeautje geven, al is het maar iets kleins, moet toch kunnen denk ik dan.
Er wordt ook wel steeds gezegd "Ik geef niets om Valentijn, ik hoef helemaal niks te krijgen!" maar ik ben eens benieuwd welke vrouw blij gaat zijn met het argument " Sorry schat, vandaag geen bloemetje, het is crisis..."
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 14th February 2012, 12:54
LissevM LissevM is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oostmalle
Posts: 78
Net zoals Evelien hieronder, denk ik dat de Belg de dagelijkse sleur en stress eens wil doorbreken door Valentijn te vieren.
De jongere generatie gaat volgens mij sneller grijpen naar een echt materiëel cadeau. Terwijl voor anderen gezellig samen zijn even leuk is. Hier een voorbeeld van zien we in het artikel. De oudere generatie gaat al liever eens lekker goed gaan eten met de partner op 'de dag van de liefde'.
Oudere mensen denken volgens mij al sneller: "We moeten er van profiteren zolang we kunnen!". Ik kan ze geen ongelijk geven. Want in tijden van crisis, weet je niet zeker wat er de volgende dag met jou of je geld gaat gebeuren.

Zelf ben ik van mening dat je elkaar elke dag van het jaar graag moet zien, en niet enkel op Valentijn. Maar ik vind het (zoals elke vrouw) enorm leuk om een klein roosje te krijgen op Valentijn.

Crisis of niet, iedereen wordt wel eens graag verwend!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.