actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th February 2012, 16:33
Ilse Van Loock Ilse Van Loock is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kessel
Posts: 103
Sigaretten straks onder de toonbank

Winkeliers bang voor strengere Europese tabaksrichtlijn.

Zullen over enkele jaren alle pakjes sigaretten er identiek uitzien, ongeacht het merk? En mogen sigaretten van 2015 of 2016 alleen nog onder de toonbank worden verkocht, onttrokken aan het zicht van de klant? De kans is groot. De Europese commissie bereidt een strengere tabaksrichtlijn voor. Belgische winkeliers zien die angstig tegemoet.

Bron: HLN van zaterdag 11 en zondag 12 februari 2012

Eigen mening:
Dat de winkeliers bang zijn voor de strengere Europese tabaksrichtlijn is maar normaal. Ze hebben al gezien hoeveel cafés de deuren hebben moeten sluiten. Ze vrezen natuurlijk een pak minder inkomsten of eventueel dat ze hun zaak moeten sluiten.
Ik moet wel toegeven dat men heel vindingrijk is: allemaal dezelfde pakjes sigaretten ( de generische sigaret)en dan wat later een verbod op automaten en uiteindelijk de sigaret die onder de toonbank verdwijnt. Men probeert het de mensen zo moeilijk mogelijk te maken om nog sigaretten te kopen.
Zou het dan niet beter zijn de sigaret gewoon te verbieden?
Neen hoor, al die inkomsten die de staatskas dan misloopt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th February 2012, 20:26
Yana Daems Yana Daems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Westerlo
Posts: 94
Sigaretten straks onder de toonbank

Het is inderdaad begrijpelijk dat winkeliers deze tabaksrichtlijn niet met open armen ontvangen, dit betekent immers minder inkomsten. Ik vind het positief dat er tegenwoordig wordt stilgestaan bij de vele negatieve gevolgen die rokers kunnen veroorzaken. Het minder promoten van sigaretten is volgens mij ook een goed idee. Hopelijk zorgen deze maatregelen ervoor dat er steeds minder wordt gerookt. Al zou de afschaffing van de sigaret volgens mij ook niet positief zijn. Heel wat mensen zijn verslaafd en niemand weet waartoe zij in staat zouden zijn om toch maar te kunnen blijven roken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th February 2012, 16:47
Sanne.Nuydens Sanne.Nuydens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 79
Het verbergen van de sigaret onder de toonbank zal volgens mij niet zo'n dramatisch effect hebben op de verkoop ervan. Mensen weten toch waar ze voor sigaretten terecht kunnen? En het lijkt me niet meteen een product dat je impulsief aankoopt in de zin van "oh, laat ik dat nu eens meenemen om te proberen".
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 16th February 2012, 14:01
charlotte.verboven charlotte.verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: malle
Posts: 112
Ik denk niet dat de verkoop van sigaretten hierdoor drastisch zal verminderen.
Rokers weten waar ze hun sigaretten kunnen kopen. Hier hebben ze echt geen reclame voor nodig.
Ik denk dat ze beter eens andere maatregelen zouden moeten treffen om de verkoop drastisch te doen dalen. Welke effect heeft het nu om sigaretten onder de toonbank te verkopen? Ik ben er zelfs zeker van dat dit geen effect zal hebben op de verkoop.
Ik vind het zelfs een vrij banaal idee. Zouden we dan alle producten die schadelijk zijn voor de gezondheid uit het zicht moeten verwijderen?
zou dit dan wel haalbaar zijn? Misschien kunnen ze eens beter even verder nadenken dan maatregelen te treffen die totaal geen effect hebben.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 16th February 2012, 17:52
liselotte.glassée liselotte.glassée is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 86
Thumbs up

Ik denk dat de winkels geen schrik moeten hebben als de actie zou doorgaan. Rokers zullen inderdaad gewoon blijven kopen, verslaafd is nu eenmaal verslaafd. Als deze actie alles zou kunnen oplossen dan waren er momenteel ook geen drugsverslaafden meer. Het maakt volgens mij niet veel uit wat je doet met de verkoop van sigaretten, mensen geraken er toch aan, legaal of niet legaal. Daarom moeten winkels dus volgens mij echt geen schrik hebben. Denk ook maar aan de kwestie in verband met roken op café. Dit werd ook verboden en verschillende café's dachten dat ze hun deuren zouden moeten sluiten. Maar het tegendeel is bewezen. Rokers blijven hierdoor niet thuis en ze staan, zelfs met de koude van de voorbije dagen, gewoon buiten om te roken. Dit had men niet verwacht maar het is toch gebeurd. Natuurlijk ben ik wel blij met deze acties. Ik rook zelf niet en ik ben er ook tegen. Ik hoop dat er meer acties komen en misschien acties die ook effectiever zullen zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.