actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th November 2012, 22:06
j*ckie.van.der.hoeven j*ckie.van.der.hoeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 26
Waalse taks maakt drinkwater in Vlaanderen duurder

De gezinnen in Vlaams-Brabant, West- en Oost-Vlaanderen die hun drinkwater krijgen van de Vlaamse Maatschappij voor Watervoorziening (VMW), betalen sinds kort iets meer voor dat drinkwater. Oorzaak is een nieuwe Waalse belasting op de winning van grondwater, zo vernam Belga bij de VMW. .

"We hebben een tariefverhoging aangevraagd om de nieuwe Waalse belasting op de winning van grondwater te kunnen doorrekenen", aldus VMW-woordvoerster Kathleen De Schepper. "Die belasting komt bovenop de bestaande retributie op grondwaterwinningen."

De VMW voerde op 1 oktober een tariefverhoging door in Vlaams-Brabant (van 1,91 naar 1,96 euro per kubieke meter drinkwater); op 1 november volgden Oost-Vlaanderen (van 2,02 naar 2,04 euro per kubieke meter) en West-Vlaanderen (van 2,02 naar 2,07 euro).

"De impact voor onze provinciale directie Limburg is aanzienlijk kleiner en wordt momenteel nog niet doorgerekend", aldus nog het drinkwaterbedrijf.

2,6 miljoen klanten
De VMW levert drinkwater aan 2,6 miljoen klanten in 170 Vlaamse gemeenten, verdeeld over West- en Oost-Vlaanderen, Vlaams-Brabant en Limburg. Ongeveer een vijfde van het drinkwater dat de VMW verdeelt, komt uit Waalse grond.

Bron: De Morgen
Datum: 06/11/12, 16u38

Eigen mening:
Ik kan er goed inkomen dat er door iedereen bespaard moet worden. Toch denk ik dat extra belastingen heffen op voedsel of in dit geval drinkwater not done is! Dat zijn basisbehoeften en als we die duurder maken worden alleen de mensen getroffen die het minder goed hebben! Het drinkwater wordt natuurlijk niet op slag peperduur, maar gewoon uit principe vind ik dat ze op andere vlakken geld moeten zoeken, ze zouden beter een extra taks op hamburgers of sigaretten heffen!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th November 2012, 10:13
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Ik vind dat we ons maar moeten afsplitsen van Wallonië. We zijn ze beter kwijt dan rijk lijkt mij...

Er gaat zeer veel geld van Vlaanderen naar Wallonië, maar wat doen ze ermee? Dat zou ik wel eens willen weten, want ze stagneren precies.

Ik kom regelmatig in Wallonië en het lijkt wel alsof ze nog in de jaren '50 leven.

Wij Vlamingen pompen maar geld in Wallonië, maar ze stagneren nog steeds. Moet er dan geen belletje gaan rinkelen? We krijgen de begroting niet rond, maar door elk jaar een paar miljoenen euro's naar Wallonië te sturen gaat het er zeker niet op vooruit gaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.