actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2012, 18:16
w*nnes.braeckmans's Avatar
w*nnes.braeckmans w*nnes.braeckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kessel
Posts: 59
Factuur Sabam verhindert optredens aan Ford Genk

GENK - Inspecteurs van Sabam dreigen een gepeperde factuur te sturen aan de vakbonden van Ford Genk als de optredens die aan de poort zijn gepland, zouden plaatsvinden. Uit voorzorg werden de concerten daarom voorlopig geannuleerd.

Als steunbetuiging en middel om veel volk te verzamelen aan de bedrijfspoort bij Ford Genk, hadden diverse muziekgroepen zich bereid verklaard om deze week gratis op te treden. Er stonden in totaal een tiental concerten op het programma. Zondagavond om 20uur zou Jaded als eerste optreden. Maar de hele concertreeks is voorlopig afgelast omdat Sabam een gepeperde factuur wil sturen als de vakbonden de optredens laten plaatsvinden.

Volgens mensen aan de poort hebben de inspecteurs die ter plaatse kwamen, gesproken van kosten rond 15.000 euro. ‘Het is gewoon schandalig dat Sabam geld wil verdienen op de rug van de mensen die het nu al zo moeilijk hebben’, zegt Robby Debruyn van het ACLVB. ‘Ze zijn echt niet van deze wereld. De muziekgroepen treden allemaal gratis op. Zij willen tenminste iets voor ons doen. We proberen nu toch tot een vergelijk te komen met Sabam, maar vooralsnog zijn alle optredens afgelast. Ook het grote tv-scherm waarop voetbalmatchen te zien zijn, wordt afgebroken. Ook dat zou niet volgens de voorschriften zijn. Echt triestig.’

bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...ampaign=seeding

Eigen mening:
Ik vind het schandalig dat sabbam probeert geld te verdienen aan mensen die het juist zo moeilijk hebben. Ik begrijp dat ze geen uitzondering kunnen maken, want dat zou onfair zijn t.o.v. de personen die hun job verliezen bij kleinere bedrijven en minder aandacht krijgen. Maar het punt is wel dat sabbam er is om te zorgen dat de artiesten hun deel van het geld krijgen en aangezien de artiesten zelf voorstelde om gratis te komen spelen vind ik het echt schandalig dat sabbam er geld wilt aan verdienen. Ik weet niet wat jullie denken, maar dat is mijn mening.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th November 2012, 18:19
c*rl.proost c*rl.proost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 128
Factuur Sabam verhindert optredens aan Ford Genk

Factuur Sabam verhindert optredens aan Ford Genk

GENK - Inspecteurs van Sabam dreigen een gepeperde factuur te sturen aan de vakbonden van Ford Genk als de optredens die aan de poort zijn gepland, zouden plaatsvinden. Uit voorzorg werden de concerten daarom voorlopig geannuleerd.
Als steunbetuiging en middel om veel volk te verzamelen aan de bedrijfspoort bij Ford Genk, hadden diverse muziekgroepen zich bereid verklaard om deze week gratis op te treden. Er stonden in totaal een tiental concerten op het programma. Zondagavond om 20uur zou Jaded als eerste optreden. Maar de hele concertreeks is voorlopig afgelast omdat Sabam een gepeperde factuur wil sturen als de vakbonden de optredens laten plaatsvinden.
Volgens mensen aan de poort hebben de inspecteurs die ter plaatse kwamen, gesproken van kosten rond 15.000 euro. ‘Het is gewoon schandalig dat Sabam geld wil verdienen op de rug van de mensen die het nu al zo moeilijk hebben’, zegt Robby Debruyn van het ACLVB. ‘Ze zijn echt niet van deze wereld. De muziekgroepen treden allemaal gratis op. Zij willen tenminste iets voor ons doen. We proberen nu toch tot een vergelijk te komen met Sabam, maar vooralsnog zijn alle optredens afgelast. Ook het grote tv-scherm waarop voetbalmatchen te zien zijn, wordt afgebroken. Ook dat zou niet volgens de voorschriften zijn. Echt triestig.’

Bron: De Standaard, zondag 04 november 2012, 17u25

Mening: Een schande is het, een regelrechte schande! Dat Sabam graag belachelijk doet, dat wist ik al langer. Maar dat het zo ver gaat, dat vind ik eigenlijk te gek voor woorden. Tandartsen die geld moeten betalen om muziek in hun wachtzaal op te zetten. Een tweedehandszaak die net een radio test terwijl er een inspecteur binnen komt. Waarom moeten die mensen betalen? Dit valt gewoon niet te snappen… Iedereen heeft toch recht om naar de radio te luisteren? En dat het dan al zo ver gaat dat er geen gratis optredens mogen plaats vinden, dat gaat er al helemaal over. Artiesten doen een inspanning om gratis op te treden, maar toch moet er geld betaald worden aan derden. Waar is de logica ook weer naartoe? Eerlijk duurt het langst zegt men, wel ik denk persoonlijk ook dat het op deze manier lang zal duren voor er een eerlijk concert kan komen voor Ford Genk…
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 5th November 2012, 10:47
eline.de.roover eline.de.roover is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 93
Ik ben het zeker eens met het feit dat dit nergens op slaagt. De mensen van Ford Genk hebben heel wat zorgen aan hun hoofd na het verliezen van hun baan, er komt steun van alle hoeken. Een concert is uiteindelijk ook steun, steun naar ontspanning toe, even de dingen kunnen loslaten. Jammer genoeg wordt dit hen niet gengund, Saban is hierin helemaal niet medelevend terwijl heel wat Belgen dit wel zijn. Sabam blijft voor mij enkel geldklopperij, de logica waarom en waaraan ze al dit geld moeten verdienen is voor mij vaak ver zoek, ze maken zich met deze actie alleszins niet populairder, als ze dit dan al waren?!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.