actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd September 2012, 13:42
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wuustwezel
Posts: 127
Vlaams Belang eist sluiting Antwerpse 'haatmoskeeën'

Naar aanleiding van de recente rellen in Borgerhout in verband met de anti-islamfilm 'Innocence of Muslims' wil Vlaams Belang concrete maatregelen die van Antwerpen een 'shariavrije zone' moeten maken. De partij eist onder meer het sluiten van zogenaamde 'haatmoskeeën' waar extremistische boodschappen gepredikt worden, het verplicht gebruik van het Nederlands in de andere moskeeën en een inreisverbod voor buitenlandse radicale moslims.
Vlaams Belang-lijsttrekker Filip Dewinter wil ook een stap verder gaan in het debat dat momenteel gevoerd wordt over de slogan 't Stad is van iedereen: "Een debat dat wij trouwens al jaren proberen te voeren, in tegenstelling tot de N-VA van Bart De Wever die het bestuursakkoord mee ondertekend heeft waarin staat dat iedereen die hier op een legale manier woont, een Antwerpenaar is".

De Wever versus Dewinter
De Wever is er volgens Dewinter nu als de kippen bij om het Vlaams Belangdiscours te kopiëren, "maar toen wij de voorbije jaren protesteerden tegen extremistische haatpredikers heb ik hem niet gehoord". Filip Dewinter wil met zijn partij nu naar eigen zeggen voor eens en voor altijd verduidelijken wie in Antwerpen nog welkom is en wie niet.

Engagement
Om die scheidingslijn te trekken, roept het Vlaams Belang-kopstuk de in Antwerpen wonende moslims op om een verklaring te ondertekenen waarin ze onder meer de shariawetgeving en discriminerende passages in de Koran verwerpen, evenals zich te engageren om de universele rechten van de mens en de scheiding tussen religie en staat te respecteren.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...tmoskeeen.dhtml
--------------------------------------------------------------------------

Dit is precies wat ik bedoel met activiteiten die rellen uitlokken. Al zou het sluiten van de zogenaamde haatmoskeeën in Antwerpen een reactie moeten zijn op de rellen in Borgerhout, dit wekt volgens mij net uit dat er nieuwe rellen komen. De rellen in Borgerhout waren een reactie op de anti-moslimfilm 'the innocence of muslims'. Er zijn geruchten dat Sharia4Belgium toen de menigte heeft opgestookt. Dit kan opnieuw gebeuren en ik denk dat het sluiten van moskeeën wel eens het ideale excuus zou kunnen zijn voor alweer een nieuw drama op de site van Het Laatste Nieuws.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th September 2012, 21:06
NicoGuitard NicoGuitard is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 103
Die rellen zijn er omdat een radicale minderheid de rest van de gelovigen opjut. Dat radicalisme is een gevaar voor zowel onze samenleving als voor de reputatie van minder fanatieke moslims. Daar niet tegen optreden uit angst voor nieuwe rellen is toegeven aan een vorm van chantage dat desastreuse gevolgen kan hebben. Het feit dat we uit angst voor aanslagen liever geen grenzen stellen is daar een triest voorbeeld van. Zodra een imam in zijn moskee betrapt wordt op het prediken van haat tegenover de samenleving die hen opvangt moet die samenleving de vergunning van die moskee onmiddellijk schrappen. Het stad is van iedereen die bereid is om de wetten die gelden in die stad na te leven. Moslims hebben in dat geval de keuze: Ofwel hun geloof met de heersende regels verzoenen, ofwel een regio opzoeken waar zij hun geloof wel ten volle kunnen beleven. Ik zou niet zo ver gaan om elke moslim een contract te laten ondertekenen waarin zij zweren om delen van hun geloof op te zeggen, maar ik zou wel een strenge aanpak verwachten van mensen die hun geloof boven de wet stellen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.