actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2014, 10:05
Kevin.V*nRillaer Kevin.V*nRillaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 83
Meer dan 230.000 Belgen hebben tweede job

Meer dan 230.000 Belgen hebben tweede job

Volgens het Rijksinstituut voor de sociale verzekeringen der zelfstandige (RSVZ) hebben 233.044 van de 4,5 miljoen werkende Belgen een job als zelfstandige in bijberoep. Dat cijfer, dat voortdurend stijgt, houdt geen rekening met de mensen die een tweede job hebben en de inkomsten daarvan niet aangeven, schrijven de kranten van Sudpresse.

Het gaat vooral om mannen (55%) tussen 25 en 49 jaar oud. Het aantal vrouwen zit echter in de lift.

Wat jobs betreft gaat het om mensen met een beroep in de gezondheids- en de sociale (20%), gevolgd door onderwijs (16%) en ambtenaren bij de overheid en Defensie.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141018_01328470
Datum: 18/10/2014

Eigen mening: Een tweede job kan natuurlijk één groot voordeel meedragen voor het individu en dat is een extra inkomen. Toch hangt er volgens mij een nadeel aan vast. De persoon die er een tweede job bij neemt, neemt dan wel de plaats in van een andere potentiële werknemer. Tenzij de tweede job op zelfstandige basis is. Dit is dan ook waar de meesten voor kiezen. Met een extra inkomen kan er meer zekerheid worden voorzien en kan men ook wat meer sparen (of wat vorige jaren veel in het nieuws is geweest: pensioensparen). Of ik zelf later zelfstandig wil worden in bijberoep is voor mij nog een groot vraagteken, maar ik denk dat het door de tijden die ons te wachten staan misschien wel nodig zal zijn.

Laatst aangepast door Kevin.V*nRillaer : 18th October 2014 om 10:17.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.