actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th October 2015, 21:09
Jorrit.V*andenlangenbergh Jorrit.V*andenlangenbergh is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Ganzenkuil 54 2390 Malle
Posts: 10
Boete voor wie inburgering aan zijn laars lapt

Boete voor wie inburgering aan zijn laars lapt

Nieuwkomers die onvoldoende inspanningen leveren tijdens hun inburgeringstraject, kunnen vanaf januari daarvoor een boete van 50 tot 5.000 euro krijgen. Dat heeft Vlaams minister van Inburgering Liesbeth Homans (N-VA) aangekondigd tijdens het middagnieuws op VTM. Ze benadrukte dat de Vlaamse overheid heel wat mogelijkheden aanlevert om nieuwkomers in Vlaanderen een leven te helpen uitbouwen. "Daar mag iets tegenover staan", aldus Homans.

Het inburgeringstraject in Vlaanderen in verplicht voor nieuwkomers. Vandaag geldt daarvoor een inspanningsverbintenis, maar vanaf 1 januari 2016 wordt dat een resultaatsverbintenis. "Op die manier weet een potentiële werkgever dat een attest iets waard is", verduidelijkte Homans.

De Vlaamse viceminister-president voegt er aan toe dat een inburgeringstraject zowat 4.300 euro kost. De redenering luidt dat de overheid in ruil ook iets mag terugvragen. Stok achter de deur worden boetes van 50 tot 5.000 euro, voor wie onvoldoende inspanningen levert. Homans wijst er wel op dat niemand een boete zal krijgen "op basis van intellectuele capaciteiten".

Volgens de huidige prognoses die Homans aanhaalde, zullen er zich de komende maanden 20.000 personen in Vlaanderen vestigen na hun eventuele erkenning. Vlaanderen voorziet een budget van 120 miljoen euro om de vluchtelingencrisis het hoofd te bieden. De helft daarvan gaat naar inburgering, aldus de minister.

Bron: HLN.be http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluc...aars-lapt.dhtml

Eigen Mening

Ik ben het eens met wat Homans zegt. Zeker nu met de vluchtelingencrisis vind ik het belangrijk dat dit inburgeringstraject gecontroleerd wordt. Op deze manier kan men dit traject al veel minder "aan de laars lappen". Begrijp me uiteraard niet verkeerd. Ik heb totaal niets tegen immigranten en ben juist voor een multiculturele samenleving. Maar ik vind wel dat als je in België komt wonen mensen zich moeten aanpassen. Hoewel ik wel hoop dat de boetes niet al te vaak tot het maximale (5000 euro) of toch een bedrag hier dichtbij genomen worden. Omdat veel mensen die nu in België komen wonen dit doen omdat het in hun land gewoon te gevaarlijk is. En hiervan moeten zij uiteraard niet de pineut worden door dan nog eens fixe boetes te moeten gaan betalen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.