actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd October 2015, 10:38
Eva.M*eusen Eva.M*eusen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Westmalle
Posts: 23
Vrees voor massale besmetting rattenziekte na Titan Run

NIJLEN - Tijdens de obstakelloop Titan Run, die drie weken geleden plaatsvond in Nijlen, zijn drie deelnemers ernstig ziek geworden door een besmetting met leptospirose of rattenziekte. Volksgezondheid waarschuwt alle 2500 lopers om alert te zijn bij ziekteverschijnselen.

Op 12 september liepen zo’n 2500 deelnemers mee in de Titan Run in Nijlen. Nu blijken drie deelnemers besmet met de rattenziekte, een ernstige bacteriële infectieziekte die gepaard gaat met hoge koorts en ademhalingsproblemen.

In extreme gevallen kan de ziekte leiden tot aantasting van organen als de lever, nieren en hersenen. Een van de zieke lopers verbleef ook een tijdje op intensieve zorgen.

Wellicht werden de deelnemers ziek door besmet water van het deel van de Nete dat ze moesten doorkruisen en waar veel ratten huizen.

Aangezien mensen tot dertig dagen na besmetting nog ziek kunnen worden, vraagt Volksgezondheid alle 2500 lopers om zich laten controleren bij de huisarts. Ook alle ziekenhuizen in de wijde omgeving zijn verwittigd en gevraagd om extra alert te zijn.

Bron: Gazet van Antwerpen 3/10/2015
http://www.gva.be/cnt/dmf20151003_0...te-na-titan-run

Eigen mening: Ik vind dit heel erg voor de mensen die de rattenziekte nu hebben. Je doet dan mee aan de Titan Run voor je plezier en dan heb je dit voor. Ik vermoed dat er nu vele mensen die deelnamen aan deze Run heel veel schrik hebben. Bij het kleinste wat ze misschien voelen van koorts of ademhalingsproblemen gaan ze al panikeren. Ik hoop dat het aantal mensen die werkelijk de ziekte hebben nog goed gaat meevallen. Ook voor Titan Run is dit geen goede reclame.

Laatst aangepast door Eva.M*eusen : 3rd October 2015 om 12:00.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th October 2015, 18:42
Pauline.D*Kerf Pauline.D*Kerf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Pulderbos
Posts: 71
Ik heb de run zelf meegelopen en ik heb nu inderdaad een beetje angst voor besmetting, omdat ik vorige week heel harde buikkrampen heb gehad. Ik ga nu ook zo snel mogelijk terug naar de dokter om dit hopelijk te kunnen uitsluiten! Het is jammer dat zo een leuke plezierloop geëindigd is met een negatieve noot. Hopelijk gaat het met de drie medekandidaten snel weer beter en kan Titan Run volgend jaar zonder enig probleem weer doorgaan! Want het was zeker de moeite waard om deel te nemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.