actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th October 2012, 16:27
j*smien.cavens j*smien.cavens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 111
Campagnefilm Groen telt voor 750 euro verkeersovertredingen

GENT - Met een campagnefilmpje wil het kartel SP.A-Groen de lange files aantonen in Gent. Alleen beweegt de fietser in het filmpje zich als een kamikaze door het verkeer. In iets meer dan een minuut film telt de politie 11 duidelijke overtredingen. De fietser stapelt zo voor minstens 750 euro aan boetes op. Groen paste inmiddels het filmpje aan en monteerde maandagnacht nog een verkeersveilige versie.



Gewapend met een camera schiet een fietser zich door Gent in het spitsuur, met als doel ‘aantonen dat er in Gent lange files staan en dat dit tot gevaarlijke toestanden leidt voor fietsers en automobilisten’, zegt Groen-frontvrouw Elke Decruynaere. Gevaarlijk, zeg wel. Maar dan vooral omdat de fietser op het vak voor de tegenliggers rijdt, over een volle witte lijn fietst, zich tussen een bus en vrachtwagen wringt terwijl er rechts van hem een fietspad ligt, of het verdrijvingsvak als fietspad gebruikt.

Levensgevaarlijk

Levensgevaarlijke toestanden, en dat vindt ook verkeersexpert Johan De Mol (UGent): ‘Dit is geen promofilmpje voor verkeersveiligheid. Natuurlijk wil men de drukte en de files aantonen in de binnenstad, maar die kan je net zo goed vanop de fietspaden doen. Bovendien tonen ze de verkeersproblemen op de gewestwegen, daar kan de stad Gent niet eens iets aan doen.’

De Gentse politie vindt het voorval weinig amusant: ‘Dit is net het soort rijgedrag van fietsers waar we zoveel klachten over krijgen en dat we proberen bestrijden’, zegt verkeerscoördinator bij de Gentse politie Dominique Van Den Eeckhaut.

Dinsdagochtend liet Groen-frontvrouw Elke Decruynaere een nieuwe versie van het filmpje op het internet zetten, dit keer zonder verkeersovertredingen. ‘Ik kan begrijpen dat sommige delen van het filmpje gevoelig liggen. We willen vooral een trendbreuk op vlak van verkeersveiligheid, en dan zijn er wel aspecten uit dit filmpje die verbeterd kunnen worden. We kunnen perfect ons punt maken zonder de overtredingen.'

bron: De Standaard, 09/10/2012
http://www.standaard.be/artikel/det...121008_00327102

Eigen mening:
Dit was een goed idee dat spijtig genoeg enkel nadelige gevolgen heeft geleverd. Zelf ben ik tevreden over de partij Groen omdat ik net als hen begaan ben met het milieu. Daarom vind ik dat Groen toch wat meer te zeggen mag hebben in de Belgische regering. Door deze actie hebben ze echter hun eigen veel nadeel bezorgd. Een partij moet het goede voorbeeld geven, Groen is hier absoluut niet in geslaagd. Al denk ik wel dat wanneer niemand iets had vermeld in de media over deze overtredingen, dat het bij niemand was opgevallen. Op die manier had Groen geen slecht voorbeeld gegeven. Net omdat er zoveel aandacht aan is besteed, zal dat denk ik een keine invloed geven op de verkiezingen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.