actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2012, 15:43
c*rl.proost c*rl.proost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 128
Erwin Brentjens (N-VA) burgemeester van Turnhout

Erwin Brentjens (N-VA) burgemeester van Turnhout

di 16/10/2012 - 12:10 Turnhout heeft een nieuw stadsbestuur en de N-VA speelt daarin een hoofdrol. Erwin Brentjens (N-VA) wordt de nieuwe burgemeester. Voor schepen Eric Vos, die met zijn partij TIM ook goed scoorde, is geen plaats meer. N-VA wil in zee met CD&V en SP.A, als afspiegeling van de Vlaamse regering.

Erwin Brentjens (59), directeur van sportbasisschool De Smiskens, wordt de nieuwe burgemeester van Turnhout. Zijn N-VA-lijst behaalde zondag een klinkende zege. Hij kiest ervoor om met CD&V en SP.A een coalitie te vormen, twee partijen die erop achteruit gingen. CD&V verloor de helft van zijn stemmen, SP.A ging er 5 procent op achteruit. Maar Brentjens wil een afspiegeling van de Vlaamse regering, zegt hij.
"We zijn tot het inzicht gekomen dat we tot een afspiegelingscollege moesten komen met de Vlaamse regering. Wanneer we knopen moeten doorhakken hier in Turnhout, zullen we een beroep moeten doen op die Vlaamse regering. Dan is het niet onbelangrijk dat de partijen dezelfde zijn."
Op die manier staat schepen Eric Vos buitenspel. Vos haalde de meeste voorkeurstemmen, maar er kwam geen akkoord voor een samenwerking met zijn nieuwe partij TIM, Turnhout Iedereen Mee.

Bron: De Redactie, 16/10/2012

Mening: 6 jaar geleden haalde NVA in Turnhout niet eens de kiesdrempel. Vandaag leveren ze de burgemeester, hoe is zoiets mogelijk vraag ik me dan af? NVA heeft uit het niets ineens meer dan 25% van de stemmen. Mijn verklaring? Bart De Wever is volgens mij de enige oorzaak van dit fenomeen. Hij is zowat de meest populaire politicus in gans België, maar bij de gemeenteraadsverkiezingen kan je niet op hem stemmen. Dus wat heeft de Turnhoutenaar naar mijn mening gedaan? Op de partij van Bart De Wever gestemd, de NVA! En dan uiteraard massaal op de lijsttrekker. Helaas heeft deze man dus geen ervaring in de Turnhoutse politiek. Ik hou dus mijn hart vast voor ‘mijn’ stad.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.