actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th November 2012, 22:51
c*arlotte.meeus c*arlotte.meeus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: lichtaart
Posts: 125
Nep-wasmiddelen in beslag genomen in buurtwinkels

Bij controles zijn de voorbije maanden meer dan 10 ton namaakwaspoeder, 600 liter vloeibaar wasmiddel en 1500 flacons shampoo in beslag genomen. De goederen vormen mogelijk een gevaar voor de volksgezondheid en worden vernietigd.
Dat meldt de FOD Economie, die de gerichte controles uitvoerde in 25 kleinere buurtsupermarkten in Antwerpen, Brussel, Mechelen en Luik. In 21 gevallen werden ook daadwerkelijk namaakgoederen aangetroffen.

Het gaat voornamelijk om waspoeders en shampoos van bekende merken zoals Ariel, Dash of Head & Shoulders, vooral in grote verpakkingen.

De namaakproducten zijn op het zicht zo goed als niet te onderscheiden van de originele producten, aldus de FOD. De zeep is wel van veel slechtere kwaliteit, wat tot allergische reacties kan leiden.

Door het onderzoek werd ook een groothandelaar in valse goederen geklist. Daar werden meer dan 4.000 flessen vloeibaar wasmiddel aangetroffen.

Bron :
http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20121113_024

Mening :
Dit artikel vind ik toch verontrustend, het verbaasde me dat op enkele maanden tijd zo een grote hoeveelheden aan nep-wasmiddelen in beslag werden genomen. Ik begrijp echter niet dat dit men verkoopt, de goederen vormen namelijk een mogelijk gevaar voor de volksgezondheid en bovendien is de zeep van veel slechtere kwaliteit en kan het tot allergische reacties leiden. Daarom vind ik het persoonlijk zeer onverantwoordelijk van de handelaars. De handelaars moeten er namelijk voor zorgen dat ze geen 'rommel' leveren, ze moeten juist kwaliteit leveren. Ze moeten toch nadenken bij de gevolgen voor de klanten bij het verkopen van deze namaakproducten? Het is jammer dat het veel voorkomt en dat de namaakproducten zeer sterk lijken op de orginele producten, zo weet je als klant niet wat je vast hebt.
Hopelijk zullen er in de toekomst meerdere controles worden uitgevoerd, zodat de handelaars voor het verkopen van namaakproducten gesanctioneerd worden. Zo zal de hoeveelheid aan namaakproducten hopelijk dalen in de toekomst.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th November 2012, 07:11
LuytenLieselot LuytenLieselot is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Hulshout
Posts: 127
Nep-wasmiddelen in beslag genomen in buurtwinkels

Ik sluit mij volledig aan bij de mening van Charlotte. Bij het lezen van dit artikel was ik heel verbaasd. Ten eerste omdat ze spreken van waspoeder, tandpasta en schampoo. Van deze artikelen wist ik niet eens dat er namaak van bestaat. Namaakproducten over grote merken van handtassen en kleding, daar heb ik al veel over gehoord. Maar daar komt onze gezondheid niet mee in gevaar. De leverenaciers en verkopers van deze producten denken helemaal niet aan de gezondheid van de klanten, ze zijn alleen uit op winst. Ik zou in de winkel ook de namaak versie niet kunnen onderscheiden van het echte product. Het gaat wel over grote hoeveelheden die gevonden zijn en dan vraag ik mij af hoe die in België terecht zijn gekomen? Deze producten moeten toch wel ergens door een douanecontrole gegaan zijn.
Het is wel een slag in het gezicht van de buurtwinkels, zij hebben het al moeilijk om tegen de grote ketens op te boksen en door deze negatieve reclame zal dit alleen maar erger worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.