actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th April 2011, 09:34
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wechelderzande
Posts: 114
6-jarig jongetje overleden na val in dok Merksem

In Merksem is dinsdagavond een jongetje van zes jaar in het dok tussen de Oost- en Westkaai terechtgekomen. Hij werd in levensgevaar naar het ziekenhuis gebracht, maar overleed daar.


Het voorval gebeurde rond 18.30 uur. Vermoedelijk wilde het jongetje een bal uit het water vissen. Omstaanders zagen het gebeuren en verwittigden meteen de hulpdiensten. Twee mensen zijn nog in water gesprongen in een poging om jongen te redden, maar ze konden het kind niet vinden.

De brandweer van de vlakbij gelegen kazerne Noord was razendsnel ter plaatse. Duikers konden het kind na enkele minuten lokaliseren en bovenhalen, maar intussen was de jongen al zowat tien minuten onder water geweest.

De hulpdiensten hebben de jongen ter plaatse gereanimeerd, hij is in uiterst kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Daar is de jongen overleden.

Bron: GVA online, 20 april 2011

Motivatie:

Ik vraag me af hoe het kan dat de jongen daar alleen rond liep? Waren er dan geen volwassenen aanwezig of heeft men dit gewoon niet vermeld in het artikel? Het kan toch niet dat die jongen daar helemaal alleen was? Anderzijds is dit natuurlijk een spijtig ongeval, maar aangezien dit al het tweede ongeluk op korte tijd is( onlangs verdronken er in Wallonië ook twee meisjes die in het water sukkelden) wordt het misschien tijd dat men zorgt voor een betere beveiliging.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th April 2011, 10:12
Hanne.Broeckx Hanne.Broeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kasterlee
Posts: 119
Het is natuurlijk een spijtig ongeval. En vele van deze vragen zullen onbeantwoord blijven. Maar ik ben er wel zeker van, dat ouders vaak te laks zijn in veiligheid. Ze geven hun kinderen niet meer mee dat sommige dingen heel gevaarlijk zijn, en dat ze daar voor moeten oppassen. Ik als ouders zou nu attenter zijn na het voorval van die twee meisjes in Wallonië. Dit soort ongelukken zou volgens mij vermeden kunnen worden mits wat meer aandacht van ouders.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.