actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th October 2013, 09:33
B*eke Janssens B*eke Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 100
Facebook bouwt wijk voor eigen personeel

Facebook gaat een eigen stadswijk bouwen voor zijn werknemers. Betaalbare huisvesting is een belangrijke troef bij het aantrekken van nieuwe werknemers. Dat staat te lezen in de ochtendeditie van De Standaard.

Het bedrijf gaat samen met een projectontwikkelaar een complex van 394 appartementen uit de grond stampen, op loopafstand van het hoofdkwartier. Op die manier wil Facebook tegemoetkomen aan het enorme tekort aan woonruimte in Menlo Park, het stadje in het hart van Silicon Valley waar het bedrijf gevestigd is. Daar is al twintig jaar lang geen residentieel nieuwbouwproject van enige omvang neergezet.

Dat dreigt een rem te zetten op de groei van Facebook, want nieuwe medewerkers willen niet graag urenlang in de file staan omdat de woningen dicht bij het werk onbetaalbaar zijn.

Op het tien hectare tellende terrein aan Marsh Road, dat nu nog een industriële bestemming heeft, worden naast appartementen ook een koffiebar, een café, een kruidenier, een zwembad, een zonneterras, een fietsenmaker, een yogacentrum (met instructeur) en een hondencrèche gevestigd.

Facebook is met 6.600 werknemers de grootste werkgever in Menlo Park, dat 32.000 inwoners telt.

Bron: De Standaard
Datum: 4 oktober 2013

Volgens mij is dit een zeer positief initiatief van het bedrijf Facebook. Werknemers willen niet lang in de file staan om op hun werk te geraken en een appartement dichtbij is te duur. Daarom gaat Facebook een wijk bouwen voor hun eigen personeel. Ik vond het eerst wat futuristisch klinken maar ik denk dat het toch een goede zaak is. Men woont dichtbij het werk in goede omstandigheden en er wordt gedacht aan het milieu aangezien men niet meer zal moeten pendelen. Aangezien er al heel lang geen residentieel nieuwbouwproject is neergezet op deze vestiging kan dit volgens mij zeker en vast geen kwaad.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.