actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2007, 19:23
karenwolput karenwolput is offline
Nog 3 weken in Madrid :)
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Vorselaar
Posts: 184
Kleuters op internaat

Ok... Dit wou ik toch even melden! Mijn hart brak toen ik naar het nieuws keek. Ouders sturen hun kinderen vanaf hun drie jaar naar een internaat! Ok, heel mooi dat je voor permanente opvang zorgt, maar waarom zet je dan nog kinderen op de wereld? Ik vind het echt erg hoe ouders hun kind kunnen achterlaten bij vreemden op een leeftijd dat kindjes hun ouders nodig hebben! Er zijn toch mogelijkheden genoeg!? Mijn mama heeft vroeger altijd blijven werken, maar heeft er voor gezorgd dat ze altijd thuis was wanneer wij, 4 kinds!, thuis waren. Misschien denken sommigen hier anders over, maar ik vind dat de ouders van tegenwoordig terug wat meer mogen omkijken naar hun kroost!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th November 2007, 19:58
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Niet vaak zullen wij dezelfde mening delen, maar nu is het er 'bonk' op, Karen!

Ik heb de aflevering van Telefacts niet bekeken of zo, maar in de krant stond dit erover: 'Wij zijn twee hardwerkende ouders'. => Sorry hoor, als je al geen tijd kunt/wilt maken voor uw kinderen. BEGIN ER DAN NIET AAN!!!

Ah ik kan mijzelf hier echt kwaad in maken! Dus ik zwijg nu beter.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th November 2007, 15:49
Julie De Ceulaer Julie De Ceulaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 76
Ik heb de aflevering van telefacts ook gezien en ik snap ook echt niet dat ouders hun kinderen op zo'n jonge leeftijd al op internaat kunnen sturen.
Er zijn zoveel andere manieren om je kinderen op te vangen als je er niet bent.
En als je kiest voor kinderen, zorg er dan voor dat je er ook fatsoenlijk voor kan zorgen en ze de nodige tijd, aandacht en liefde kan geven.
Vanaf de lagere school vind ik het kunnen dat kinderen op internaat gaan, maar kleuters op internaat? Dat gaat erover.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 30th November 2007, 16:06
Hanne VG Hanne VG is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Ravels
Posts: 121
Je kind als kleuter al op internaat ‘dumpen’. Dat snap je toch niet.
Waarom kies je dan voor kinderen? Dit was ook mijn eerste reactie en van de meeste mensen denk ik.

Onlangs had ik het nog over dit onderwerp met een opvoedster die op een internaat werkt. Ik vertelde haar ook mijn visie. Maar volgens haar is het voor sommige kleuters de beste oplossing. Vaak verblijven er kinderen van probleemgezinnen op internaat. En als je ouders voortdurend ruzie maken, ben je als kind toch beter af op een internaat hé.

Maar het is ook wel zo dat deze kinderen toch wel een stuk geborgenheid missen , die ze in een gewone gezinssituatie wel zouden hebben. Daarom is het onbegrijpelijk dat sommige mensen hun carrière verkiezen boven hun kinderen. Dan kan je beter beslissen om kinderloos te blijven.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 1st December 2007, 19:07
Dagmar Dagmar is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Herentals
Posts: 54
Ik heb de aflevering eigelijk zeer bewust niet gezien. Ik vind het verschrikkelijk, een kind heeft nestwarmte nodig en enkel zijn ouders kunnen hem/haar dat geven. Persoonlijk zou ik het nooit over mijn hart krijgen om mijn kind dit aan te doen. Mensen zouden er grondiger over moeten nadenken vooraleer ze aan kinderen beginnen, een kind is niet iets wat je zomaar kan dumpen.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 4th December 2007, 10:35
BertDierickx1BASO's Avatar
BertDierickx1BASO BertDierickx1BASO is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Westerlo
Posts: 169
Ik heb de aflevering ook gezien en ik vond het echt schandalig. Zeker wanneer ik zag dat de ouders er toch nog enkele avonden op bezoek kwam, dan zal ze toch nog wel tijd over hebben zeker 's avonds?! Ik kan begrijpen dat sommige ouders dit doen maar er zitten ook heel veel kinderen die er eigenlijk niet thuis horen. Waarvan de ouders het eigenlijk niet aankunnen om kinderen te hebben en dan is dit de 'makkelijkste' oplossing. Wat natuurlijk totaal fout is! Laat die kinderen dan weg, zij zijn ten slotte het slachtoffer.
__________________
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 4th December 2007, 13:31
KristofMertens KristofMertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Arendonk
Posts: 82
Ik vind dit zelf ook wel wat verantwoord. Eerst de kinderen op internaat sturen en dan beginnen klagen als ze probleemgedrag vertonen als ze thuis zijn. De schuld maar op het internaat steken.

Vroeger was het ook meer dat de vrouw thuis bleef om te zorgen voor de kinderen, terwijl de man ging werken. Tegenwoordig is dit helemaal niet zo. Man en vrouw willen beide een carrière opbouwen. Maar toch ook nog kinderen op jonge leeftijd. Tegenwoordig mag je ook blij zijn dat je met z'n twee kunt gaan werken, om toch een fatsoenlijke levensstandaard op te bouwen. Maar moet dit nu echt ten koste van de opvoeding van de kinderen gaan? Of ze gemakkelijkheidshalve "dumpen" op internaat?
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 4th December 2007, 22:20
Lien Boogers Lien Boogers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Geel
Posts: 125
Ik heb een deel van de aflevering gezien. Mijn hart brak als ik die kinderen zag echt verschrikkelijk. Kinderen hebben tot een bepaalde leeftijd de liefde en aandacht van hun ouders nodig, niet?
Ik zou het echt verschrikkelijk vinden als ik nu te weten kom dat mijn ouders mij van mijn 3 jaar 'op internaat steken'.
Oké er zullen wel situaties zijn waarin het begrijpbaar is dat ze het kinder in een internaat plaatsen.

Ik snap niet dat mensen hun kinderen op een internaat willen plaatsen, waarom wil je dan kinderen? Echt zulke dingen begrijp ik totaal niet! Begin dan niet aan 'huisje tuintje boompje' als je het toch niet kan verwezelijken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.