actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th December 2011, 14:35
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 146
Uitgehuwelijkt meisje (15) maandenlang gefolterd door schoonfamilie in Afghanistan

Een Afghaans meisje dat op haar veertiende werd uitgehuwelijkt aan een dertigjarige man is maandenlang gefolterd door haar schoonfamilie. De politie trof haar uiteindelijk aan in de kelder van het ouderlijke huis, meer dood dan levend. Dat meldt de Britse openbare omroep BBC, die een gruwelijke video van het meisje op haar website plaatste.
De nu vijftien jaar oude Sahar Gul trouwde op haar veertiende met een dertigjarige man uit de centraal gelegen provincie Baghlan, op aandringen van haar eigen familie. Haar echtgenoot, zijn ouders en enkele andere familieleden wilden haar laten werken als prostituee, wat ze weigerde. Als straf werd het meisje opgesloten in de kelder en stelselmatig gefolterd.

Zo trok haar schoonmoeder met tangen Sahars nagels uit haar vingers, terwijl de rest van de familie haar regelmatig klappen verkocht. Ze trokken plukken haar uit haar hoofd getrokken en gingen zelfs zo ver als stukken vlees uit haar lichaam te snijden.

Voortvluchtig
Omdat de familie van het meisje al maandenlang niks gehoord had van Sahar, schakelde ze de politie in. Die vonden het meisje eerder deze week meer dood dan levend in de kelder van het huis. Sahar werd meteen naar het ziekenhuis overgebracht, terwijl de politie enkele verdachten arresteerde. Haar echtgenoot is echter voortvluchtig.

In het ziekenhuis werd uiteindelijk een video opgenomen. Daarop is te zien hoe slecht Sahar er aan toe is. Gezeten in een rolstoel vertelt ze hoe ze maandenlang de folteringen moest ondergaan. Volgens mensenrechtenorganisaties is de video een zoveelste bewijs van hoe slecht het nog altijd gesteld is met de vrouwenrechten in Afghanistan. (hlnsydney/sps)

Datum: 30/12/2011
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...ghanistan.dhtml

Eigen mening:
Ongelofelijk! Hoe kan je nu een meisje van vijftien jaar zoiets aandoen?! Deze mensen hebben toch echt geen gevoelens! Ik vind het al straf dat de familie van het meisje pas na enkele maanden de politie heeft ingeschakeld. Ik weet dat het de traditie is in de Islamitische cultuur om je dochter uit te huwelijken, maar ik vind wel dat ze de man, waar ze aan uitgehuwelijkt wordt, de eerste maanden van het huwelijk regelmatig moeten controleren. Dat bijvoorbeeld de familie van het meisje regelmatig op bezoek komt. Op deze manier komen ze er onmiddellijk achter of alles in orde is.
Ik kan aan de hand van dit artikel afleiden, dat de familie het meisje heeft ‘afgegeven’. Het is en blijft hun dochter en ik vind dat je tijdens je hele leven toch een soort van verantwoordelijkheid hebt t.o.v. je kinderen. Je moet haar niet aan haar lot overlaten en tenslotte ze is nog maar vijftien jaar, op die leeftijd ben je niet eens volwassen. Het wordt hoog tijd dat men in sommige Islamitische staten de rechten van de vrouw au sérieux gaat nemen en zich gaat inzetten voor een menswaardiger bestaan voor elke vrouw. Het is al erg genoeg dat ze zelf hun echtgenoot niet mogen kiezen en uitgehuwelijkt worden aan meestal oudere mannen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th December 2011, 14:51
StijnLauryssens StijnLauryssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2011
Locatie: Beerse
Posts: 102
Schandalig gewoon, dat heeft nog niet eens iets te maken met respect tegen over vrouwen. Dit heeft te maken met respect tegen over mensen in het algemeen.
Dan hoor je moslim extremisten in België zeggen dat het geloof in Allah de propere godsdienst is. Maar het folteren van eigen familie is wel toegestaan? Dit is in ieder geval niet het eerste geval.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 2nd February 2012, 11:06
Malou Malou is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Weelde
Posts: 92
Dit is een van die artikels die mijn haren rechtop doen staan. Mensen die zoiets kunnen doen zijn naar mijn mening geen mensen meer, het zijn beesten. Een normaal mens leeft mee met zijn medemens en heeft toch wel enige mate van empathie, maar deze 'mensen' hebben dit duidelijk niet. In mijn ogen kan het niet zijn dat deze mensen geen soort van psychische ziekte hebben, want zoiets kan je gewoon niet doen als je gezond van geest bent. Ik word echt ziek bij de gedachte dat je iemand zoiets zou kunnen aandoen. Moslim, Islam, Katholiek, ... Het maakt niets uit welke godsdienst je hebt, dit kan gewoon niet en dat zou ieder normaal denkend mens moeten weten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.