actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2011, 16:46
niels.geboers niels.geboers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 30
Facebookgeneratie vaker eenzaam dan ouderen

Nederlandse jongeren tussen de 22 en 34 jaar voelen zich twee keer zo vaak eenzaam als mensen van 20 jaar ouder, hoewel ze meer mensen kennen.
Netwerksites als Facebook en Twitter geven de indruk dat jongeren veel vrienden hebben, maar deze generatie blijkt wel intimiteit te missen. Het gebruik van sociaalnetwerksite beperken wel dit gevoel bij een derde van de eenzamen. Daarnaast blijkt dat hier een groot taboe rond heerst. 85 procent deelt deze problemen niet vrienden of familie, dat blijkt uit een enquête van het weekblad Margriet.

Oppervlakkig
Een op de vijf eenzamen wil vaker gezelschap hebben, de helft wil intensiever contact met vrienden hebben. Het lijkt wel alsof we door de komst van het internet meer mensen kennen, maar dat het contact met hen oppervlakkiger wordt. Daarom is het belangrijk dat om eenzaamheid te bestrijden, je nog steeds mensen face-to-face ontmoet.

Feestdagen
De eindejaarsperiode blijkt het ergste te zijn, 60 procent zegt dat ze het nu moeilijker hebben. Maar een relatie is geen garantie op geluk, meer dan de helft van personen met een partner voelt zich dan ook eenzamer. (ep)



01/12/11 14u35

HLN.be
--------------------------------------------------------------------------------------

Tegenwoordig kan alles via de computer en via het internet. Ik vind dit persoonlijk niet negatief, op bepaalde vlakken ben ik zelfs een voorstander. Je moet niet meer voor het kleinste ding naar buiten en kan dit gewoon via de computer regelen. Het enige negatieve vind ik dat de jeugd bijna niet meer buiten komt zoals in dit artikel ter sprake komt. Ze zouden een hoger leeftijds limiet moeten zetten op sociale netwerken. De meeste kinderen zien niet meer om naar hun vrienden in het echte leven maar zitten liever achter hun computer. Ik zeg niet dat sociale netwerken er niet meer mogen zijn, maar er zijn er teveel tegenwoordig dat dit teveel is. Jongeren kunnen niet meer kiezen en willen op zowat elk sociaal netwerk actief zijn en daar lijdt hun echte sociale leven onder.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st December 2011, 21:10
Lien.Van.Bastelaer Lien.Van.Bastelaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 107
Ik ben ook helemaal niet tegen sociale netwerken. Het zijn handige middelen om in contact te blijven met vrienden die te ver wonen om regelmatig mee af te spreken. Langs de andere kant zitten we berichten te versturen of te chatten met vrienden die op fietsafstand wonen. Even de fiets nemen en een (onverwachts) bezoekje brengen aan een goede vriend of vriendin.. Niets is zo leuk!
Citaat:
Ze zouden een hoger leeftijds limiet moeten zetten op sociale netwerken.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ook oudere mensen kunnen 'vereenzamen' achter hun computer ...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.